Zoeken Vraag het forum

Oog gespoeld met kraanwater

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik kreeg gisteren wat in mijn oog en heb mijn oog toen gespoeld met kraanwater. Eerst door water te spatten in mijn gezicht en het uit mijn ogen te wrijven en daarna door een bakje te maken van mijn hand, te vullen met water en er toen in te kijken.

Daarna ben ik gaan slapen en vanmorgen heb ik pas mijn lenzen in gedaan.

Nu heb ik veel gelezen over parasieten die leven in kraanwater en waar mensen blind van zijn geworden. Vooral lenzendragers. Moet ik me nu zorgen maken?

12 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik heb dus als het ware ‘onder water’ gekeken in het kraanwater om zo goed te kunnen spoelen.

Reageren
    John (moderator)

Niet over het drinkwater in Nederland

Reageren
    Suzan

Je lenzen bewaren in kraanwater is slecht voor je ogen (en lenzen).
    Maar dat is iets anders dan je ogen wassen of spoelen met kraanwater.
    Ik was mijn ogen al 40 jaar met water en draag sinds mn 15e lenzen en heb er nooit problemen mee gehad

Reageren
    Anoniem

Hier lees ik toch wat anders: https://www.rtlnieuws.nl/gezondheid/artikel/125866/ester-aan-een-oog-blind-door-een-parasiet-haar-lens-ik-zie-alleen

Of kan dit niet in mijn situatie? Heb dus wel lenzen in gedaan na het spoelen, maar pas na 8 uur slaap.

Reageren
    John (moderator)

Maar daar is toch ook nog iets anders gebeurd. Ze had haar oog beschadigd met de lens

Reageren
    Anoniem

Maar een beschadiging kan ook al ontstaan door een haartje in je oog bijvoorbeeld las ik. En dat heeft iedereen wel eens..

Maar ok, jij zou je niet druk maken dus?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou me daar zeker niet druk over maken. En van een haartje krijg je dus geen beschadiging van het hoornvlies. Veel te ver gezocht allemaal. dan zouden wel allemaal niet meer kunnen douchen en zwemmen

Reageren
    Anoniem

Suzan bedankt voor je reactie. Komt er dan ook wel eens water in jouw ogen terecht? Ik heb het dus echt IN mijn ogen gespoeld en daarna er ook nog in gekeken alsof ik onder water zwom met ogen open.

Reageren
    Suzan

Ja,ik krijg regelmatig water in mijn ogen. Als ik smorgens mn gezicht was, was ik ook mn ooghoeken mee om de slaap er uit te krijgen,dan komt het ook in mn ogen. En onder de douche met haren wassen ook ook wel eens.

Het is niet niet goed om met lenzen in te douchen of regelmatig water in je ogen te krijgen,omdat er dan bacteriën tussen je lens en je oog kunnen blijven zitten. Maar zonder lenzen kun je gewoon je ogen wassen of onder water zwemmen. Tenzij je oog beschadigd is, zoals John schrijft. Maar als dat zo is,mag je ook geen lens dragen.

Reageren
    Anoniem

Oke en als je oog beschadigd is merk je dat wel denk ik? Doordat je oog dan rood en pijnlijk is?

Reageren
    Suzan

Dan zou je echt niet goed meer kunnen zien en zou je oog constant tranen. En je zou je lens dan ook niet kunnen verdragen. Rood en pijnlijk zal gewoon geïrriteerd zijn door het wrijven.

Reageren
    Anoniem

Oke dank beide! 🙂

Reageren
Reageer op: Oog gespoeld met kraanwater
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.