- Knorreke12 februari 2022 om 13:51
Dit topic zou op twee plaatsen kunnen staan. Ik heb namelijk ook last van een angsstoornis. Ik denk altijd het ergste. Momenteel zit ik dus te denken op een tumor in de buurt van mijn oog en gehoor. Dat maakt mijn dagelijks functioneren heel moeilijk al doe ik echt mijn best om hiermee rationeel om te gaan. Ik sta ook in contact met mijn huisarts maar moet mijn verhaal even kwijt. Omdat ik effectief “pijn” heb aan dat oog.
Een tweetal weken geleden viel het mij op dat bij het lezen van mijn boek mijn linker oog pijn deed. Ik lette er toen niet op en de dag daarna heb ik eigenlijk geen last meer gehad.
Helaas de ochtend daarna had ik een druk rond mijn oog. Uit het niets kwam mijn paniekstoornis te voorschijn en ik kon aan niets anders meer denken dan dat het iets heel ergs was. Na contact met de huisarts leek het hem wel heel onwaarschijnlijk dat het om zoiets zou gaan. Ik heh uni tranxene voorgeschreven van 15 mg en dat hielp mij de scherpte van de angst te verminderen. De last aan mijn oog bleef echter. Al moet ik toegeven als ik de uni tranxene nam dat mijn oog verbeterde gedurende de werking. Daarna kwam de druk weer opzetten. Omdat ik uni tranxene enkel neem in uiterste nood heb ik dat maar twee dagen genomen. Daarna kon ik zelf de denkoefening weer maken dat ik niet altijd het ergste hoef te denken.
Nu googlen helpt niet.
Ik ga eens proberen te beschrijven wat ik nu net voel. Ik lees vaak over pijn achter het oog maar zo ervaar ik het niet. Het zit meer rond het oog, soms voelt het wat branderig, soms alsof ik een slag op mijn oog heb gehad en dat meer de oogkast pijn doet ipv het oog zelf. Ik heb heeel veel last van mijn nek en schouderspieren en soms heb ik het gevoel dat het daar van komt. Omdat mijn nek en schouders weer enorm opspelen (binnenkort terug kinesist). Het is nu al twee weken bezig. De tweede week waren er momenten dat het afnam maar het komt steeds terug zoals vandaag. Mijn oog zelf ziet er normaal uit. Ik zie ook niet wazig al merk ik dat mijn linker oog er wel wat op achteruit is gegaan maar dat is volgens mij al eventjes zo. Eigenlijk het enige symptoom dat ik echt heb is drukkerige pijn rond het oog, af en toe een branderig gevoel. 4/10 qua pijn dus goed te doen. Alleen heel vervelend omdat het er altijd is.
Iemand een idee wat het kan zijn? Binnen enkele weken ga ik wel naar de oogarts maar de wachttijden zijn super lang. Vandaar dat ik mijn verhaal even kwijt wilde.
Een paar jaar geleden heb ik dit ook al eens gehad. Maar ik heb geen flauw idee hoelang het toen duurde voor het weg was. Ik weet alleen nog dat ik mij toen ook zorgen maakte. Ik heb ook af en toe last van een oog omdat ik ooit een papercut heb gehad in mijn oog. Soms speelt dat litteken ook op maar in de loop van de dag betert dan dan wel dat sleept nooit aan. En stom. Ik weet ook niet welk oog dat is. Omdat ik daar niet bij stil sta omdat dat iets is dat ik gewend ben en ken.
Ok, een hele boterham. Iemand die mee van gedachten wil wisselen?
Alvast bedankt!
2 reactiesReagerenKnorreke19 februari 2022 om 11:21Een kleine update. We zijn nu weer wat later en het gekke is vorige week was het duidelijk veel beter. Momenten dat ik mezelf er op “betrapte” dat mijn oog weer zo goed als normaal voelde. Helaas is het de laatste dagen terug verslechterd. Ik heb geen wazig zicht aan mijn oog is ook niets te zien van buiten af. Maar ik blijf pijn houden. Af en toe steken. Meer rond het oog. Ik hoor regelmatig over pijn achter het oog maar zo voelt het voor mij niet aan. De oogkas zelf voelt ook geirriteerd. Ik weet niet als ik er een gevoel op zou kleven wat ontstoken maar ik heb geen roodheid, verdikking of wat dan ook.
Wat ik wel heb is langs die kant heel veel pijn in mijn halsspieren, elke ochtend sta ik wel op met een loopneus. In de loop van de dag betert dit.
Kan deze zeurende ooglast van mijn halsspieren komen? Of kan je een “verdoken” neusholteontsteking hebben? Het is toch gek dat het vorige week zoveel beter was en nu weer terug… En ja ik heb nog steeds schrik dat het een tumor is ofzo. De huisarts maakt zich niet zo druk. Die denkt spanning. Maar het moet ooit toch over gaan.
Ik wil mijn oog zeker laten nakijken maar zoals ik al zei zijn de wachttijden enorm dus dat is geduld oefenen.
Niemand die even van gedachten wil wisselen?
ReagerenSuzan19 februari 2022 om 11:50Hoi,
Je schrijft ook dat je nek en schouders erg vast zitten,dan zou je naar een fysiotherapeut kunnen gaan om daar wat aan te laten doen.
De oogarts heeft misschien lange wachttijden, maar een goede opticien zou alvast wel je oog kunnen controleren.
Mocht die afwijkingen vinden,kun je wellicht sneller bij de oogarts terecht.En voor je angststoornis is het ook belangrijk hulp te krijgen,zodat je in elk geval je klachten in de juiste proportie blijft zien.
Zo kun je zelf alvast wat dingen aanpakken en/of uitsluiten,terwijl je op de afspraak bij de oogarts wacht
Reageren