- Sjeng27 december 2019 om 22:44
Ik dacht dat ik iets steeds moest ’toevoegen’… Daarom deze naam. Sorry dat ik jullie hiermee lastig val… Ik heb niets voor niets een beetje een ziekte angst. Excuses, en ik geef een update als ik geweest ben. Heel erg bedankt voor het beantwoorden en meedenken.
Groetjes Sjeng!
Mark27 december 2019 om 23:03Beste Sjeng, mij val je niet lastig hoor. Echt niet. Als dat zo was zou ik niet steeds reageren. Ik probeer de dingen waar je je druk over maakt alleen een beetje te relativeren. Het is zo zonde van je energie om dingen zo nodeloos ingewikkeld te maken. Die energie kan je wel beter gebruiken lukt me zo. Oh ja en wat betreft jouw beeldschermgebruil. Probeer dat wat te verminderen. Ik heb vier kinderen van jouw leeftijd (een paar wat jonger en een paar wat ouder). Ze hebben gelukkig perfecte ogen, maar staan echt op rantsoen voor wat betreft internetten gamen en weet ik veel wat. Maximaal 2 uur per dag en dan ook nog verspreid over de dag. En ik kan er natuurlijk niet de hele dag op letten, maar ze weten inmiddels heel goed wat er gebeurt als zij zich niet aan de afspraken houden. Dan wordt deze papa heel erg boos en laat ik ze voor straf een dagje met mijn jampotbril buiten lopen (geintje)
Nou sterkte met alles en laat nog eens horen hoe het afgelopen is.
ReagerenSjeng28 december 2019 om 15:39Heb me vandaag nog eens laten meten bij een andere opticien. Die komt op een kwartje meer uit bij beide ogen. Maar hij wilt dat eens naar een ortoptist ga om te kijken of ik niet een prisma nodig heb.
ReagerenMark28 december 2019 om 16:25Nou ook geen verkeerd idee om eens naar te laten kijken.
Maar kijk uit dat je niet teveel gaat shoppen hè, van de ene opticien naar de andere. Dat kan de verwarring alleen maar groter maken. Maar een prisma zou best eens een oplossing kunnen zijn. Ik weet er niet zoveel vanaf maar het schijnt een oplossing te zijn als je ogen niet goed samenwerken.
ReagerenSjeng28 december 2019 om 17:00Nee dat doe ik ook niet. Maar een cilinder zou echt geen probleem oplossen zijn zoals jij al aangaf. Een kwartje is niet spannend. Prisma daarentegen wel volgens hem. Die zou problemen kunnen verhelpen ‘stel’ ik heb er een nodig.
ReagerenMark28 december 2019 om 17:30Inderdaad is een cylinder van 0,25 niet zo spannend. Het maakt natuurlijk wel iets uit, maar niet zoveel denk ik. Ik hoop voor je dat die orthoptist een oplossing kan bieden.
ReagerenSjeng29 december 2019 om 19:13Heb eens de papieren van de meting van de optometrist bekeken. En hierin lees ik als het goed is dat mijn ogen goed samenwerken. Dus ik verwacht niks bij de ortoptist.
ReagerenMark29 december 2019 om 23:16Nou ja, je kunt het altijd proberen toch! Ik weet ook niet zeker of het met de samenwerking tussen de ogen te maken heeft. Ik geloof dat het ene oog de beelden op een ander punt van het netvlies laten vallen dan het andere oog, terwijl die beelden van de 2 ogen normaal o op elkaar moeten vallen zodat er 1 beeld ontstaat. Veel mensen zien dan enigszins dubbel. Dat zou dat SCHADUWZIEN van jou dus kunnen verklaren. Ik zou maar gewoon een afspraak maken met een orthoptist. Baat het niet dan schaadt het niet. Wat stond er verder nog in de papieren van de optemetrist. Ook nog wat over brilsterkte en cylinder?
ReagerenSjeng29 december 2019 om 23:17Dit is gek… Ik had hoofdpijn vandaag en heb paracetamol gepakt… Is het schaduwzien opeens weg merk ik net… Toeval?
ReagerenSjeng29 december 2019 om 23:29Nouja weg, veel minder… En in dat formulier stond geen cilinder..
ReagerenMark29 december 2019 om 23:54Ik dacht dat je eerst schreef dat de optemetrist een cylinder van 0,25 had gemeten.
ReagerenSjeng30 december 2019 om 09:45Ik ben bij twee optometristen geweest in de loop der jaren eyescan en een particuliere. Eyescan meet 2 keer cilinders, particulier niet. Dit was particulier. Daar heb ik een heeeeel uitgebreid formulier van met teksten erop waar ik niks van snap. Zoals iets van dichtbij was een 3 en van verweg een 5.
ReagerenMark30 december 2019 om 17:54Adviesje: hou het bij 1 opticien , 1 optemetrist en eventueel 1 orthoptist. Volgens mij word je anders hartstikke gek van alle tegenstrijdige adviezen . En vraag de volgende keer duidelijke uitleg over onderzoeksverslagen die je meekrijgt.
Zo en nou ga ik eerst eens mijn 4 meiden achter de computer vandaan sleuren want die zijn al net zo verslaafd als jij bent. Niet te geloven hoe lang jullie achter zo,n apparaat kunnen zitten terwijl het buiten hartstikke mooi weer is.
Verder een goeie jaarwisseling gewenst en pas op met vuurwerk voor je ogen.
ReagerenSjeng30 december 2019 om 20:36Ik wandel elke dag minimaal 40 minuten ga rennen. Ik beweeg dus denk ik opzich genoeg. Met vuurwerk draag ik altijd een vuurwerkbril voor mijn veiligheid :). Jij ook een fijne jaarwisseling!!
ReagerenMark30 december 2019 om 21:40Heel goed hoor. Die meiden van ons zijn echt heel erg hoor. Die moeten we bijna aan hun haren naar buiten sleuren, tenminste overdag dan als we gezellig met z,n allen willen gaan wandelen. ,s avonds is het weer een ander verhaal, dan moeten we ze bijna vastbinden om ze binnen te houden.
Reageren