- Toevoeging27 december 2019 om 20:08
Ik had er niet om gevraagd. Vol goeie moed met je recept naar opticiens toe, en willen ze hem niet zo maken..tja.
John (moderator)
27 december 2019 om 20:17Nou, dat is dan toch wel …
Reageren
Ze hebben een recept op te volgen! Als ze die kunnen maken om wat voor reden dan ook moeten ze dat gewoon zeggen. Maar niet met een nieuwe meting aankomen en dan zegen dat de cilinder er niet is. Waren dat opticiens van een bekende keten?Toevoeging27 december 2019 om 20:30Nee, een particulier met twee zaken. Echter vertrouw(de) ik hun omdat ze al meer dan 40 jaar ervaring hebben.
ReagerenMark27 december 2019 om 20:36Nou ik heb heel wat brillen versleten in mijn leven en vanwege mijn gecompliceerde visuele situatie altijd een brilrecept van een oogarts gehad. En ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een opticien. ongevraagd mijn ogen opnieuw op ging meten of weigerde het voorschrift van de arts op te volgen. En dan zijn de glazen die ik nodig heb ook nog eens bijna nergens te krijgen. De opticien moest er dus echt moeite voor doen en dat gebeurde dus ook.
ReagerenToevoeging27 december 2019 om 20:45Blijkt dat de ‘opticien’ waar ik altijd ga, ook een gediplomeerd optometrist is. Hij is dus een optometrist die werkt in de zaak van zijn ouders. Daarom zal hij waarschijnlijk de meting opnieuw willen doen. Moet ik er wel bij vertellen dat die man, een beetje autistisch is. (Niet vervelend naar hem bedoeld).
ReagerenToevoeging27 december 2019 om 21:17Mijn zogenaamde ‘opticien’ is blijkbaar cum laude afgestudeerd in London aan een master optometrie. Zal ik zijn oordeel dan maar afwachten? Als die cilinder er is, meet hij hem dan ook vast wel toch?
ReagerenMark27 december 2019 om 21:20In ieder geval een béétje arrogant. Twee verschillende optemetristen die samen in hetzelfde ziekenhuis werken zullen nooit zomaar en ongevraagd elkaars metingen overdoen. Feitelijk doet iemand dan zonder dat de klant (jij dus) erom vraagt een second opinion. En dat is echt niet normaal. Wat vinden je ouders eigenlijk van dit idiote gedoe. Als je mijn zoon was, zou ik zeggen, bemoei je je er maar niet meer mee. Ik los dit wel even op.
ReagerenMark27 december 2019 om 21:28Ik ben niet arrogant maar wel een beetje veel eigenwijs . Ik zou zijn oordeel dus niet afwachten. Hij kan 100 keer cum laude afgestudeerd zijn, maar voorlopig loop je wel met glazen rond die niet lekker kijken.
ReagerenToevoeging27 december 2019 om 21:41Kan ik niks fout doen door zomaar even twee cilinders in mijn glazen te zetten? Mijn ouders vinden dat ik zijn mening moet afwachten.
ReagerenBlijkbaar hoort mijn naam hier, Sjeng.27 december 2019 om 21:436 maanden geleden had ik die nog niet nodig is zijn mening. Dus hij ging ze er niet in zetten zonder dat hij me opnieuw gemeten heeft. Tja..
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2019 om 21:50Hij heeft ze nou niet kunnen meten dus ook 6 maanden geleden dan niet. Blijkbaar beschikt hij dan niet over de mogelijkheden. De optometrist in het ziekenhuis komt daar niet mee als ze er niet zijn.
Reageren
Maak een afspraak bij de oogarts, laat daar een nieuwe meting doen en leg uit wat er aan de hand is.Sjeng27 december 2019 om 22:06Oké bedankt. Weten jullie toevallig iets van dat schaduwzien af? Ik ervaar dat als heel vervelend. Moet er wel bij zeggen dat ogen nu op het moment ook vermoeid en droog voelen.
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2019 om 22:22Je moet eens wat minder achter dat beeldscherm gaan zitten, niet gamen en niet langer dan 2 uur achter elkaar het beeldscherm gebruiken
ReagerenMark27 december 2019 om 22:38SCHADUWZIEN=CYLINDER(tje)
Waar hebben we het nou helemaal over. Een cylindertje van 0,25. De halve wereld loopt met cylinders rond die meestal ook nog eens een stuk sterker zijn. En een cylinder is er of is er niet en ontstaat niet in 6 maanden. Het heeft met de vorm van je ooglens en hoornvlies te maken. Al zou je ze niet perse nodig hebben dan merk je dat vanzelf en is er.nog niks aan de hand. Maak het allemaal niet zo ingewikkeld man. Ga net als ik lekker naar ABBA kijken op npo 3. Daar wordt je vrolijk van. Enne waarom is je naam ineens veranderd??
ReagerenSjeng27 december 2019 om 22:42Enige reden dat ik dat zoveel doe, is omdat ik op het moment een hekel heb aan naar buiten gaan vanwege mijn bril. Het wazig zien in de verte is zo vervelend, dat na 30 minuten wandelen ik echt er gewoon stapelgek van wordt. Daarom is het inderdaad zoals jullie aangeven verstandig dat ik naar een optometrist opnieuw ga. Overigens ben ik wel van mening dat beeldschermwerk wel zou moeten kunnen toch? Leeftijdsgenoten en vrienden van mij kunnen dat wel gewoon. Beetje ‘jaloers’. ;).
Reageren