Zoeken Vraag het forum

Castor Olie ookwel Wonderolie, werkt het?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Castor Olie

Hoi iedereen,
    Omdat ik al een tijdje zit te twijfelen of ik het koop of niet, en ik overal gemengde reacties lees (de een vind het geweldig, de ander vind het niks) wil ik vragen of castor olie (a.k.a wonderolie) nou schadelijk kan zijn voor je ogen. Als dat niet zo is probeer ik het gewoon, want zo duur is het niet. Voor de mensen die niet weten wat het doet: je moet het elke dag op je wimpers en wenkbrauwen smeren, en die moeten daar dan voller van worden.
    Alvast bedankt,
    Lisa

11 reacties
    Reageren
    brenda

niet doen, onzin! Die smurry kan in je ogen komen.
    Brenda

Reageren
    hayate

Hallo

Het werkt inderdaad! je wimpers worden er voller en sterker door
    breng een dun laagje met een oude mascaraborstel aan
    ik doe het voor ik ga slapen en het kan echt geen kwaad voor de ogen.

groetjes

Reageren
    hayate
    Stardust

Wonderolie werd in Rome en Egypte gebruikt om droge of geïrriteerde ogen te genezen.

Reageren
    helo

ook niet als er op staat, oogcontact vermijden? Heb een flesje castor olie gekocht en er staat in het klein op, oogcontact vermijden :/

Reageren
    John (moderator)

NIET voor de ogen gebruiken !!!!

Reageren
    Bianca

Ik gebruik het al 3 jaar tegen droge ogen. Ele avond voor het slapen gaan 1 druppel in het oog. Werkt perfect!
    En mijn wimpers zijn er ook nog langer door geworden!

Reageren
    Sal

Hoi bianca

Welke olie druppel gebruik jij? Heb jij nu minder droge ogen? Hoelang gebruik jij deze olie nu al? En hoe snel merkte je al verschil?

Tnx alvast voor t antwoorden

Reageren
    Sal

Ik bedoelde eigenlijk welke merk olie gebruik jij bianca?
    En ik lees dat je t nu zo’n 3 jaar gebruikt. Fijn dat jij er iets aan hebt

Reageren
    Dandie

Castor oli is heel goed voor je ogen wel bio en koud gepersten is juist de enige oli dat als het in je oog komt het nog goed is ook kan namelijk ook helpen bij drogen ogen of beginent staat mensen die blowen en slegt tegen de zon kunnen moeten dit veral probeeren dit is een wondermiddeltje goed voor de huid haar top spul

Reageren
    Jordi

Heb caster olie meermaals gebruikt voor een droge huid. Werkt prima. Bij het smeren per ongeluk op het oog gekregen. Hierbij heb ik geen irritatie ondervonden (jeuk of pijn), enkel even een wazig zicht. Is volgens mij niet aan te raden rechtstreeks op het oog aan te brengen. Wel eventueel in kleine hoeveelheid op de oogleden. (Castor olie koud geperst, 100% olie merk Yari)

Reageren
Reageer op: Castor Olie ookwel Wonderolie, werkt het?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.