Zoeken Vraag het forum

Ik kan niet meer normaal kijken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meisje 12

Ik ben meisje van 12 jaar en slaap slecht meestal pas om 2 am. Ik zit ook vaak op mijn mobiel. Vandaag haverwege de ochtend keek ik in de spiek en focuste op mijn rechter oog mijn linker oog verdween als ik mijn linker oog bewoog zag ik hem pas weer. Later was ik ook misvormd in de spiegel. Op een gegeven moment Kon ik ool slecht lezen. Dan viel
    Er allemaal
    Worden weg en bleef er maar 1 staan. Toen begon er ook nog wat te knipperen in mijn beeld net zoals een computer ding achting als het soort en dat het dan de hele tijd knippert. HELP IK WEET NIET WAT IK MOET DOEN

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is hoogste tijd dat je eens op een normale tijd voor een 12-jarige naar bed gaat, en 2 uur voor het slapen geen beeldschermen meer gebruikt

Reageren
    Rob

Meteen aan je ouders of een andere volwassene vertellen natuurlijk, die weten precies wat er moet gebeuren!

Reageren
    Catootje

Als je moeilijk kan slapen allereerst zorgen voor volwaardige voeding, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen de aanmaak van allerlei neurotransmitters te verbeteren. zoals magnesium, vitamine B en D en omega 3. Eventueel zijn er nog aanvullende, natuurlijke middelen om beter te kunnen slapen.
    Belangrijk voor een goede nachtrust is ook om ’s avonds te zorgen voor gedempt licht en ’s nachts zo donker mogelijk. Op een beeldscherm turen verstoort de melatonineaanmaak. Beter dus die Phone ’s avonds uitzetten. Ook al tegen de electro-magnetische velden ervan. Voor de computer zijn er speciale programma’s die zorgen voor een ander soort licht in de avond. Dan nog beter dat ding ’s nachts beter helemaal uit.

Reageren
    Kain

Zeg tegen je ouders wat er aan de hand is en zeg dat je naar een oogarts wilt.

Oh, en niet meer achter je telefoon zitten in het donker.

Reageren
Reageer op: Ik kan niet meer normaal kijken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.