Zoeken Vraag het forum

Donkere kringen onder ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Klaas

Hallo,

Ik ben een jongen van 20 en heb het volgende probleem.

Ik wordt elke ochtend wakker met donkere kringen onder mijn ogen, maar ben over het algemeen gewoon fit. Ik zie er daarom niet fit uit maar weet niet waar het door komt. In de ochtend is het heel erg en later in de ochtend wordt het iets minder.

Zalf heb ik al geprobeerd maar dat helpt niks.

Heeft er iemand ervaring of tips?

Groeten, Kees

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoeveel uur slaap je gemiddeld? Drink je voldoende water? Wat doe je zoal de laatste 2 uur voordat je gaat slapen?

Reageren
    Klaas

Slaap gemiddeld 8 uur en in het weekend 9 ongeveer. Ik drink op mijn werk zeker 2 liter water per dag. Savonds game ik en kijk ik filmpjes op mijn mobiel.

Reageren
    John (moderator)

Het gamen en filmpjes kijken op je mobiel, zorgt dus wel voor vermoeide ogen. Dat kan de oorzaak zijn…

Reageren
    Klaas

Ik ga maar eens stoppen met gamen en iets anders verzinnen dan. Als het niet helpt hoort u het wel.

Bedankt voor uw reactie

Reageren
    Klaas

Ben inmiddels al een dag of 5 gestopt met gamen maar er is geen verbetering. Ik kan mij herinneren dat mij ooit verteld is dat ik huisstofmijt allergie heb. Kan het daar niet aan liggen, omdat ik sochtends zwarte kringen + rode ogen heb. Misschien door mijn bed?

Reageren
    John (moderator)

Het kan echt wel even duren voordat die kringen weg zijn.

Reageren
Reageer op: Donkere kringen onder ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.