Zoeken Vraag het forum

Huisarts aanklagen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bo

Beste mensen,
    Ik heb wat meegemaakt met mijn huisarts en heb geen idee hoe ik het nu moet aanpakken.

Mijn moeder is een 66 jarige vrouw die last had van haar oog. Hele lange tijd speelde dit al en ze is telkens naar dokter geweest hiervoor. Het begon met een pijn alsof er een naald in haar oog prikte. Enkel gaf haar dokter telkens druppels mee en andere medicijnen. Mn moeder ging telkens weer terug met dezelfde klachten, die medicijnen hadden niet geholpen. Toen kon zij op een dag ineens vrij weinig meer zien door dat oog. Wij zijn doorgestuurd door de dokter eindelijk naar een ziekenhuis. Daar werd ons verteld dat er vocht en bloed was in haar oog dat haar zicht belemmerde. En zij had hie veel eerder mee moeten komen! Arts wou toen prikjes gaan geven aan mn moeder, elke prikje om de x zoveel tijd. Vervolgens kreeg ik een formulier mee en mn moeder moest tekenen voor de behandeling, waarom dacht ik? Nou het bleek dat de arts prikjes wou toedienen die niet geregistreerd waren. Ik vroeg “maar dan kunnen we toch de geregistreerde gewoon nemen?” Meneer zegt dat die veel te duur zijn, en weg was ik. Bij de dokter om second opinion gevraagd en ik maakte een afspraak bij een oog kliniek. Daar kreeg ik te horen “Uw moeder is veel te laat, de schade kan jiet hersteld worden. Het is net een wondje geworden in haar oog. Waarom zijn wij er zo laat mee gekomen als de klachten er al zo lang waren?”

Ik ben woedend, mn moeder die gewoon ontzettend weinig ziet met een oog en niks wat hier aan gedaan kan worden.

wat is het beste dat ik nu kan doen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

De huisarts had veel eerder door moeten verwijzen. Je kunt een klacht indienen bij het tuchtcollege en een andere huisarts zoeken.

Reageren
Reageer op: Huisarts aanklagen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.