gezocht lotgenoten met dubbel J katheter

Een hoop reacties, toch voeg ik er graag nog een aan toe. Na tweemaal zonder succes vergruizing te hebben ondergaan heb ik een URS ingreep ondergaan. Helaas hierbij een perforatie van de urineleider opgelopen. Om dit te laten genezen is voor 8 weken een JJ geplaatst. Hiermee niet mee kunnen sporten en op halve kracht gewerkt.
    Tweede URS ondergaan en deze was succesvol. Nogmaals is een JJ achtergelaten. Deze gaat er komende week uit. Daar zie ik wel wat tegenop maar door het lezen van de reacties en ervaringen hier zie ik er veel minder tegenop. Dank hiervoor!

Reageer

Nadat een niersteen van 1 cm de uitgang van mijn nier verstopte waardoor de hier dreigde op te blazen ook nog gepaard gaande met een bacteriële infectie in mijn bloedbaan kreeg ik een nierdrain in mijn rug. Hiermee vier weken gelopen! Met urinezakken en thuiszitten. “ geen eerdere plek om te opereren “ was de “ reden” die het ZMC opgaf als oorzaak van de wachttijd. Onder narcose binnendoor geopereerd na summiere informatie. Wakker met een een gescheurde ‘ onderkant’.
    Heftig. Zit er een JJ slang in! En die willen ze eventjes zonder verdoving er uit halen! Vanwege deze attitude zoek ik nu een ziekenhuis dat mij met verdoving wil helpen.

Reageer

Ik heb sinds 8 februari van dit jaar een jj stent ingebracht gekregen via mijn linkerzij.
    Dit ivm een forse niersteen in m’n urineleider.
    Helaas is de operatie nu al 3 x uitgesteld door Corona maatregelen.
    Wel is 3 x geprobeerd de steen te vergruizen, wat niet gelukt is.
    Ik kan wel vertellen dat ik het na nu ruim 10 maanden spuugzat ben en hoe langer hoe meer hinder en helse pijnen ervan ondervindt.
    Tijdens het plassen, maar ook spontaan krijg ik met regelmaat forse en helse krampen en steken in m’n blaas gebied.
    Ook in rust wil het nogal eens gebeuren, en word er zelfs wakker van.
    Mijn pijngrens is overigens best hoog te noemen.. dus daar ligt het zeker niet aan.
    Tot 3 x toe is de medicatie aangepast, en zit nu sinds deze week aan de morfine 100mg 2 x daags.
    De operatie zal naar alle waarschijnlijkheid eind Januari pas plaats gaan vinden in Gouda.
    Toch heb ik nog even een dringende vraag aan jullie als lezers.
    Als ik opzoek hoelang een jj stent er in mag of kan zitten, lees ik daar veel verschillen over.
    Soms 8 weken, 3 manden of een half jaar.
    Toen ik dit na vroeg bij mijn uroloog, zei deze in eerste instantie een half jaar.
    Maar na mijn zorg uitgesproke te hebben over de steeds heftegere pijnen en de vraag of dit kon liggen aan de tijdsruimte van geplaatste jj stent, kreeg ik als antwoord dat een jaar ook best wel kan!!

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan een jj stent bijvoorbeeld breken?
    Want daar lijkt het soms op dat de uiteinde van de jj stent door m’n blaas heen wil prikken.
    Maar dit is slecht een idee omdat het zo voelt en zo pijnlijk is.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn verhaal.
    En mogelijk een antwoord hebben op mijn vragen.

Het is niet de bedoeling dat ik mede lotgenoten ongerust maak met mijn bevindingen….
    Er gaat uiteraard meer goed als fout, en misschien ben ik hierin een uitzonderlijk geval.

Reageer

Heb op 26-11-2021 een dubbele operatie gehad aan vernauwing van mijn plasbuis en en niersteen. Er is door de uroloog een jj-katheder geplaatst na de operatie. Ongeveer 3,5 week later is de jj-katheter weer verwijderd. Mijn ervaring was redelijk positief, had alleen last van een branderig gevoel in mijn urinebuis, maar dacht dat het meer aan de operatie van de vernauwing lag, dan aan de jj katheter en heel af en toe een steek tijdens plassen. Had 2 sec pijn en ging weer over. Maar nadat de jj was verwijderd ging de branderigheid weg, wat echt een opluchting was. Het verwijderen van het jj katheder was verder pijnloos bij mij. Heel veel succes iedereen!

Reageer

Bij mij in okt0ber 2021 dubbel J geplaatst ivm met steentje in linker urineleider. Sindsdien veel plassen en pijn. Vlak voor het plassen krijg ik een koliekaanval, dan moet ik maken dat ik een wc vind want na een paar aanvallen begeeft mijn sluitspier het. Bij het plassen staat de boel in de brand. 4 weken geleden heb ik een behandeling nier vergruizen gehad, sindsdien is de pijn flink toegenomen, nu 4 weken later veel bloedplassen en kan niet meer zonder diclofenac. Zolang ik loop, in de auto zit of te rechtop zit lijkt het alsof de katheter in mijn blaas steekt en heb ik steeds het gevoel van plassen.

Werken, teveel doen wil niet, autorijden erg pijnlijk, dan krijg ik er koude rillingen en koorts bij. Ik hoop dat de Dubbel J katheter er zo snel mogelijk uit kan. Iemand ervaring met teveel bewegen dat de pijn en bloedingen flink toenemen? Mijn dikke darm doet sinds de katheter ook erg pijn erg verstopt, had ik nooit, hier iemand bekend mee?

Hoelang de katheter erin kan is mij ook vaag, mijn uroloog zegt een jaar, maar hij herkent niet de pijnen bij plassen en de pijn in de nier, nooit van gehoord zegt hij. Neem maar wat meer pijnstilling. Terwijl dit hele forum er vol van staat?

Reageer

12 januari een CT scan gehad en meteen door naar de Uroloog, de niersteen is verdwenen.
    14 januari is de dubbel J katheter verwijderd, viel dit keer mee, het plaatsen was minder. De uren daarna was niet leuk, maar dit werd snel beter. In de avond was het plassen alweer normaal. Nu 16 januari is de pijn in rug, buik en blaas volledig verdwenen. Mijn darmen functioneren normaal, geen pijn. Ik kan weer normaal lopen en ergens naartoe zonder bang te zijn dat ik mijn plas laat lopen of dat ik weer een wc moet opzoeken. Auto rijden geen probleem meer, geen rillingen etc.

De dubbel J zag er vreemd uit, vol met niersteen resten, dat vond de arts ook vreemd, net alsof het niergruis aan het oplossen was. Ik heb de afgelopen maanden elke dag Kumus Kutjing thee gedronken, daarnaast Skimmelberg Buche leaves thee gedronken en een combi van Gember thee met Kurkuma en cocos melk daarin. Volgens alternatieve bronnen zijn dit allemaal middelen om nierstenen op te lossen. We gaan het zien!?

Reageer
Reageer op: gezocht lotgenoten met dubbel J katheter
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief