gezocht lotgenoten met dubbel J katheter

Mijn man heeft een dubbel j katheter, na verwijdering van zijn blaas door kanker. Hij heeft nu een neoblaas. Hij kreeg stuwing in zijn nieren en vandaar dus de dubbel j. Die zijn nu voor de tweede maal vervangen. Het gaat verder goed, maar door de narcose voelt hij zich dagen daarna moe. Mijn vraag is de volgende. Zijn er inmiddels ontwikkelingen op het gebied van deze stents. Het zou erg schelen als de stents bijvoorbeeld een jaar zouden kunnen blijven zitten, zodat hij niet steeds de ingreep moet doorstaan met Misschien kunnen ze dan met eenvoudige tests zien hoe het met de stents staat. Weet iemand iets meer hierover. Graag antwoord. Mvg

Reageer

ik heb er al 4 maanden een dubbel j katheter in zitten wordt pas op 25 augustus eruit gehaald dan zit hij er 5 maanden in he er erg veel last van maar krijg steeds andere medicijnen volgens mij waren ze vergeten dat die er nog in zat weet niet wat nu te doen heb erg veel pijn en vele slapeloze nachten

Reageer

Ik had mijn ervaring met de stent al in een ander topic geplaatst. Kort samengevat: snelle aandrang tot plassen als ik wat langer sta of loop. En flinke pijn bij het plassen.

Ik krijg nu wel het idee dat water drinken helpt. De eerste dagen na de behandeling nog flink gedronken om alles door te spoelen, maar daarna dacht ik: als plassen pijn doet kan ik voorlopig beter maar niet teveel drinken. Maar dat maakte de pijn juist erger. Vooral ook de aanhoudende zeurende pijn na het plassen. Toen ik toch weer meer ging drinken ging het al weer wat beter.

Ik heb er wel moeite mee. Ik was helemaal niet gewend om veel te drinken. Maar misschien was dat nou juist wel de oorzaak van de niersteen. Sommige mensen hebben altijd een gls water bij de hand, maar zo ben ik nooit geweest. Ik moet me er nu echt toe zetten, soms tegen heug en meug. In het ziekenhuis gaven ze me wel de tip om een klein scheutje siroop door het water te doen als het tegen gaat staan. Dat helpt bij mij. (Dat zal de tandarts dan misschien weer minder vinden, maar ja)

Reageer

Mijn stent is er uit. Het viel achteraf best mee. Het naar binnen schuiven van de cystoscoop was niet prettig. Af en toe langs gevoelige plekjes. Maar van het er uit trekken van de stent voelde ik helemaal niets.

Ik moet wel zeggen dat de pijn bij het plassen in de nieren/ureter de laatste tijd al een stuk minder werd. De 'krul' in mijn blaas bleef ik wel nog steeds voelen. Hoe vervelend die stent ook was, hij heeft waarschijnlijk toch wel nut gehad.

Reageer

Heel fijn om dit te lezen, heb nu een vergelijkbaar probleem.

Vanmorgen zelf de blaaskatheter verwijderd,een uur later zelf geprobeert te plassen dit ging met een onbeschrijfelijke pijn gepaart die vergelijkbaar is met de koliekpijn die ik had tijdens een niersteen aanval.

Ga nu meteen het ziekenhuis bellen om te vragen of de dubbele J katheter er na 6 dagen uit mag.

Reageer

Hallo ik ben Iris. Ik heb dinsdag een dubbele j j katheter geplaatst gekregen. Om mijn nier te beschermen. Ik moet zeggen dat ik het als heel vervelend heb ervaren het plaatsen zelf, maar ook nu nog. Ik neem zelf diclofenac 50 en een diazepam in om te kunnen functioneren. Ik kan mij goed vinden in de verhalen die hier worden gedeeld. Ben zelf bekend met endometriose en gezegend met de ergste 5 %. 3 jaar geleden eraan geopereerd en daarbij hebben ze mijn darm geperforeerd en dat is pas de volgende ochtend opgemerkt. Waarna ik met spoed geopereerd ben. Ik had een bloedvergiftiging opgelopen waardoor ik in sepsis geraakt ben. Heb 3 weken op de ic gelegen en mijn nieren functioneerden niet waardoor ik ook aan de dialyse moest.Ik kamp al 18 jaar met deze problemen en had gehoopt dat het met de laatste operatie klaar zou zijn maar helaas ben daarna nog 3 keer geopereerd. Heb op nieuw moeten leren lopen het was een drama.En nu 3 jaar later blijkt dat de endometriose terug is en ook daardoor het allemaal zo aan elkaar verweven is dat mijn nieren in de problemen zijn gekomen. En dus de tijdelijke oplossing nu de dubbele j is. Ik ben blij dat die hulpmiddelen er zijn hoor maar ik kan alleen niet goed begrijpen waarom het altijd gepaard moet gaan met zoveel pijn en narigheid. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. Ik hoop voor jullie allemaal dat er een oplossing in zicht is en we gewoon voor ons dan weer een zo normaal leven kunnen leiden.lieve groet Iris

Reageer

Ben in behandeling voor spierinvasieve blaaskanker. Tumor drukt de ureter dicht vandaar jj stent. Later volgt grote operatie. Dacht dat ik de enige was met de problemen die hier beschreven zijn. Ik denk dat urologen het niet te breed uitmeten omdat dit ellendige "ding" ondanks alle ellende toch wel degelijk een nuttig instrument is. Dank voor al jullie reacties! Weet nu dat ik niet de enige ben met deze problemen. Veel beterschap voor iedereen.

Reageer
Reageer op: gezocht lotgenoten met dubbel J katheter
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief