zoute smaak in mijn mond

Hoi Anja op advies van huisarts? Want ik heb geen maagproblemen. Wel 5 weken zoutsmaak...

Reageren

Ik kreeg er ook plots last van na flinke griep.
    Tekort aan Natrium Chloratum.

Reageren

Hallo iedereen,
    Ik heb sinds 4 weken uit het niets een zoute smaak in mijn mond die gepaard gaat met een droge mond. In de ochtend gaat het redelijk maar naarmate de dag vordert wordt het erger. Ik gebruik geen medicijnen ik rook wel. Dit probleem beïnvloed mijn hele dagelijkse leven omdat de oorzaak niet bekend is. Dokter geweest kweek afgenomen van tong/mond slijmvlies (moet nog uitslag van komen) maar vermoed dat daar niets uitkomt. Tandarts geweest niets kunnen vinden. Vorig jaar wel een sinussen operatie gehad mijn bijholtes waren ontstoken en daar hielp geen antibiotica niks meer tegen dus operatie.
    Bloed geprikt kwam niks bijzonders uit behalve vitamine D iets te laag en mijn foliumzuur waarde was 7 (tussen 5 en 160) is goed. Maar vond het zelf wel te laag. Wie o wie kan mij helpen en verklaren waar dit probleem vandaan komt en wie weet wat ik eraan kan doen?

Dit is echt een te verschrikkelijk groot probleem om nog langer mee rond te lopen. Ik wil weer genieten van het leven dus aub wie heeft een antwoord voor mij.
    Groetjes angela

Reageren

Een zoute smaak in de mond kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

Uitdroging: Onvoldoende vochtinname kan leiden tot een droge mond en een zoute smaak.

Medicatie: Sommige medicijnen hebben als bijwerking een verandering in smaak.

Mondgezondheid: Problemen zoals tandvleesontsteking, mondinfecties of slechte mondhygiëne kunnen bijdragen.

Stress: Dit kan de smaakperceptie beïnvloeden, waardoor dingen zouter lijken.

Gezondheidsproblemen: Aandoeningen zoals reflux, sinusitis, of zelfs neurologische problemen kunnen een rol spelen.

Voeding: Het eten van zoute voedingsmiddelen kan een nasmaak achterlaten.

Omdat je zelf aangeeft dat het gedurende de dag erger wordt zou het kunnen komen omdat je dan te weinig drinkt. Probeer dagelijks minimaal 1,5-2 liter water te drinken

Reageren

Ik drink de hele dag voldoende water dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
    Bijholte operatie heb ik al gehad vorig jaar dus dat lijkt me ook sterk.
    Dit is ineens op een dag ontstaan en gaat gewoon niet weg. Vreselijk.
    Tandarts geweest alles schoongemaakt niets onderliggends gevonden.
    Huisarts vermoed een schimmelinfectie maar ook dat is niet bewezen.
    Ik ga nog een afspraak maken bij mijn kno arts want wil dat hij eens grondig gaat kijken.

Wie heeft dit probleem ook? Zomaar uit het niets ontstaan en wie heeft de oplossing hiervoor?
    Dit is niet vol te houden mijn humeur wordt er niet beter op en genieten van het dagelijkse leven is ver te zoeken met dit vreselijke probleem.
    Help!

Reageren

Ik heb ook al maanden een zoute smaak in m'n mond m'n slijm lijkt wel op schuim bakingsoda lijkt t wel
    Ik rook niet en drink niet overdreven veel koffie ik heb wel een neurologische ziekte ms.
    En ik ben sinds een paar maanden in de overgang.
    Ik d8 eerst dat het maagzuur was maar het brand niet op m'n borst en omdat ik pas op vakantie naar Egypte was geweest liet de huisarts me onderzoeken op een maagbacterie heliobacter pylori
    En die bleek ik te hebben nu na 2 weken een zware antibiotica cocktail geslikt te hebben w8 ik op de controle test of hij echt weg is.
    Ik heb nog steeds dat zoute slijm of het ermee te maken heeft weet ik niet.
    Sterkte voor iedereen

Reageren

Ik heb sinds de 2 de week van maart ineens een vieze zoutsmaak in mijn mond. Omdat ik problemen met mijn holtes heb, moest ik langdurig ( advies van KNO arts) een neusspray gebruiken. Inmiddels bloedgeprikt, langs tandarts, mondhygiënist en KNO onderzoek gehad. Hier komt niets uit. Bovenstaande reacties héél herkenbaar. Alles wat je eet of drinkt, smaakt naar zeewater…… . Bij de vraag of het misschien aan de overgang kan liggen, weten ze niet goed te antwoorden. Opadvies van huisarts gestopt met de voorgeschreven neusspray, in de hoop dat mijn smaak zal terugkomen. Ook ik baal enorm, ik moet mezelf dwingen om iets te eten. Zit gewoon te kokhalzen als ik moet eten, echt smerig.
    Ik hoop echt dat mijn smaak zal terugkeren.

Reageren

Heb het zelfde probleem . Dik slijm opgeven met slijmdraden en heel zoute smaak in mond . Ook het slijm zelf is zout en dat is snot ook . Dus moet daar wel aan gerelateerd zijn ?
    Ik heb een flesje slijmoplosser gehaald bij het Kruidvat en dat hielp goed maar was binnen een week leeg en nogal prijzig ! Dus nu aan de huisarts / longarts gaan vragen voor verder onderzoek en recept voor slijmoplossing ..

Reageren

Ik heb sinds een paar maanden last van zoute lippen heb 2 maanden geleden een kies laten trekken en slik 10 mg pilletjes voor bloeddruk sinds ik die pilletjes gebruik heb ik er last van of kan ook door die kies komen ik heb geen idee de pillen zyn enalapril ik weet niet of er een verband is mischien weet iemand iets

Reageren

Inmiddels ben ik al meer dan een jaar verder en heb nog steeds een aanhoudende zoutsmaak.
    Loop nog steeds bij de kno arts na mijn fess operatie van inmiddels 2,5 jaar geleden om erachter te komen waar dit toch vandaan komt.
    Inmiddels bloedonderzoek gehad op echt alles en dat is prima in orde. Geen reflux klachten, geen tekorten.
    Ook bij de kno alles onderzocht op eventueel postnasale drip of ander slijm... niets.
    Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd die een smaak stoornis kan ' dempen' geen resultaat.
    Zit ook in de perimenopauze en Inmiddels sinds 4 maanden hrt merk totaal geen verschil...
    Er blijft nu nog 1 optie over en dat is stoppen met roken.
    Maar de hamvraag blijft ... wat is de oorzaak?
    Dit is 1 jaar geleden uit het niets op een dag ontstaan en niet meer weggegaan...
    Mijn hoofd kan er niet bij dat er iets spontaan ontstaat en niet meer weggaat ... als er iets ontstaat heeft dat een oorzaak het komt ergens vandaan.
    Alleen kan ik er niet achter komen wat de oorzaak is...
    Wie o wie heeft hetzelfde probleem en heeft de gouden tip voor mij die ik misschien nog niet heb geprobeerd?

Groetjes, angela

Reageren

Hoe kwam u erachter en is het ernstig?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: zoute smaak in mijn mond

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe