- Anoniem2 juni 2018 om 14:11
Hallo,
Ik heb een vraag die wellicht wat lastig te beantwoorden is maar ik ga hem toch even stellen. Ik ben net herstelt van een milde koortslip op mijn onderlip, op de plek waar ik al heel vaak een koortslip heb gehad. Nou helemaal prima zou je denken: Maar ik twijfel nu over een rood plekje dat zich midden boven mijn bovenlip heeft gevormd, op de hoogte van mijn neus.
De reden dat ik twijfel is omdat ik vanavond toch erg graag weer met mijn vriendinnetje wil zoenen. Ik vroeg mij af of u kon inschatten op basis van mijn verhaal of dit een koortslip is of niet.
Het plekje is lichtelijk rood, jeukt niet of irriteerd niet. Het ligt daarnaast ook niet tegen mijn lip aan oid en zit op een plek waar ik nog nooit een koortslip heb gehad. Er zitten geen blaasjes en zodra ik op de plek druk met mijn vinger verdwijnt de rode kleur. Daarnaast ben ik redelijk acne gevoelig en is een rood plekje niet zo vreemd op mijn gezicht.
Wat denkt u? Kan ik het risico nemen en eindelijk weer zoenen haha?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juni 2018 om 14:18Ik denk niet dat het een koortslip is
ReagerenAnoniem2 juni 2018 om 14:28Dankuwel Tandor. Is natuurlijk een lastig iets om voor u in te schatten.
Is een koortslip/herpes vlek weg te drukken, als in wanneer er op gedrukt wordt dat de roodheid verdwijnt?
ReagerenJohn (moderator)
2 juni 2018 om 14:44Nee, kun je niet wegdrukken maar is vooral wat pijnlijk of prikt behoorkijk
ReagerenAnoniem2 juni 2018 om 14:57