Zoeken Vraag het forum

Koortslip nog besmettelijk?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tad

Hoi,

Afgelopen week  voelde ik met dit warme weer een koortslip opkomen. Natuurlijk worden het niet meteen blaasjes, dus er zat geen vocht in. Ik heb al jaren last van koortslip en heb nu eindelijk een methode ontdekt die de koortslip snel laat weggaan: openprikken met een naaldje, ontsmetten met sterillium en sorefix rescue of honing erop. Dan vormt het de volgende dag al een korstje! Dat had ik dus ook de volgende dag, toen was mijn lip een beetje opgezwollen omdat waar de koortslip zou moeten ontstaan het wat dikker was door de sterillium, maar het vormde al een geel korstje.

Echter had ik wel een normale wond onder mijn koortslip, waar dus een beetje wondvocht uitkwam (ik neem aan dat een koortslip niet onder een wondje gaat zitten waar ook al een korstje op zit). Nu was dus mijn vriend vrijdag bij me, en we hebben gezoend.

Mijn vraag is, kan ik hem nog hebben besmet? In principe was de koortslip de hele tijd droog omdat er geen direct vocht uit de “op te komen” blaasjes kwam en omdat ik het meteen probeerde uit te drogen.

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen.

Reageren
    Tad

ook als er in eerste instantie geen blaasjes zijn geweest waar vocht in zat?

Reageren
    joos

Ja een koortslip is al besmettelijk in de fase voordat er blaasjes komen. wel minder.

Reageren
    Catootje

Bij herpes kan het slim zijn om het ook aan de binnenkant te behandelen. Zo is het beter om argininerijke voeding, zoals chocolade en noten een beetje vermijden en juist lysinerijke voeding als gierst en avocado te eten. Daarnaast kan het schelen om lysine te gebruiken en stoffen als Cats Claw, zink, selenium, vitamine C maar ook A, B, D en E. voor je zenuwstelsel is ook magnesium belangrijk. Als je bijtijds begint met een flinke dosis lysine kan je het soms de kop indrukken. Kortom, goed voor de inwendige mens zorgen, zorgen voor eventueel wat aanvulling kan schelen in de koortslipuitbraken. Naast natuurlijk zorgen voor de nodige ontstressing.

Reageren
Reageer op: Koortslip nog besmettelijk?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.