Zoeken Vraag het forum

Koortslip herbesmetting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste dokter,

Ik heb deze week een koortslip alleen ik heb (per ongeluk!) meerdere malen over de koortslip in mijn rechtermondhoek gelikt en daarna over mijn lippen en linkermondhoek gelikt. Nu ben ik erg bang voor herbesmetting. Kan ik hier nog wat aan doen? Mijn koortslip raakt ook constant mijn bovenlip aan.

Met vriendelijke groet

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kun je verder niets aan doen…Plak de volgende keer een patch op het blaasje…

Reageren
    Anoniem

Dankuwel! Acht u die kans heel groot? Want zo zou in principe mijn hele mond er onder moeten zitten

Reageren
    Anoniem

Want misschien heb ik al een gedeeltelijke bescherming?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat de kans heel klein is

Reageren
    John (moderator)

Gedeeltelijke bescherming? Tegen koortslippen is er geen bescherming of gedeeltelijke bescherming

Reageren
    Anoniem

Super bedankt 🙂

Ik las net op de site van de World Health Organization dat het niet mogelijk is om hsv 1 twee keer te krijgen en dat het moeilijk is om daarna het hsv 1 virus bij de genitalen te krijgen, klopt dit?.

“ People who already have HSV-1 infection are not at risk of getting it again, but they are still at risk of acquiring HSV-2 genital infection (see below).”

“ Individuals who already have HSV-1 oral herpes infection are unlikely to be subsequently infected with HSV-1 in the genital area.”

Klopt dit?

Bron: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/herpes-simplex-virus#hsv1

Reageren
    Anoniem

de blaasjes waren wel open toen ik er aan likte….. acht u die kans nog steeds heel klein? Sorry voor de vele vragen

Reageren
    John (moderator)

Nog steeds.

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet wat ik in de praktijk zie… Zou wel fijn zijn als je het geen twee keer zou kunnen krijgen

Reageren
Reageer op: Koortslip herbesmetting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.