Zoeken Vraag het forum

Afweringssysteem ingestort?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nickname

Even een klein ding dat ik moet benadrukken.. Ik ga maandag naar de huisarts. Maar zou gewoon graag weten wat ik eventueel als opties op kan noemen bij die man. Ik ben ook al meerdere keren bij de huisarts geweest.

Ik ben al sinds september constant ziek. Ongeveer 4 van de 7 dagen per week ben ik ziek. Klachten zijn ongeveer gelijk aan gewone griep. Dat is misselijkheid, overgeven, buikpijn, hoofdpijn en spierpijn.

Ik ben 1.71 lang en woog toen de klachten begonnen 81 kilo. Ik ben 21 jaar oud. Op dit moment weeg ik 67 kilo en val nog af.

De klachten komen voornamelijk ’s avonds en ’s nachts opzetten en trekken de volgende dag in de middag weg.

Verder slaap ik zeer slecht en heb ik sinds kort last van depressieverschijnselen.

Voor het slapen heb ik temazepam gekregen om 3 dagen per week te gebruiken, dit zodat ik toch nog een aantal nachten goed slaap. In eerste instantie raak ik daar vrolijk en opgewekt van maar 2 uur na inname slaap ik prima, wel tot 7 uur achter elkaar.

Voor de misselijkheid heb ik domperidon gekregen. Dat werkt aardig mits ik alleen in kleine hoeveelheden blijf eten.

Voor de depressieverschijnselen gebruik ik nog niks. Ik wil dit maandag gaan voorleggen aan mijn huisarts.

Verder heb ik ’s avonds een vrij leeg gevoel, ik kan soms wel een kwartier tot een half uur voor me uit staren zonder dat ik het zelf door heb. Dit is nieuw voor mij.

De huisarts heeft tot nu toe alleen een bloedonderzoek laten doen voor diabetes, dit bleek ik niet te hebben. Ook mijn bloeddruk is prima en mijn buik schijnt normaal aan te voelen.

Zijn er suggesties die ik kan doen tegenover mijn huisarts? Ik denk zelf dat er medisch weinig mis met me is, maar dat mijn afweringssysteem flink is ingestort.

Zwangerschap is overigens onmogelijk en er is ook geen seksueel contact geweest.

Alvast bedankt!

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

parasiet dientamoeba fragilis?

Reageren
    Nickname

Wat doet dat?

Ow.. In t bericht hierboven ook vergeten..
    M’n ogen zijn ook van -2 naar -3 gegaan in een paar maanden..

Reageren
    Anoniem1
    Nickname

Interessant topic.. Maar voldoet alles hieraan?

En, ik zag in die topic dat je van parasieten ook kan krijgen dat je bepaalde dingen niet meer kan eten/drinken..
    Ik kan geen cola meer drinken en ook wortels blijven niet hangen. Eerder dronk ik 3 liter cola per dag en at ik bij regelmaat wortels.
    Komt dat dan daardoor?

Reageren
Reageer op: Afweringssysteem ingestort?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.