- anoniem16 april 2010 om 11:29
Hallo,
ik heb al een tijd last van hoofdpijn en vermoeidheid, en wil zo snel mogelijk naar de huisarts. Vandaag is hij niet aanwezig, in het weekend ook niet, en als ik maandag bel kan ik, als ik geluk heb, dinsdag terecht. Ik moet waarschijnlijk bloed laten prikken, en dan duurt het weer een tijdje tot ik de uitslag heb.
Kan ik misschien ergens anders heen? Is er een huisarts in het ziekenhuis waarbij je zo terecht kan, zonder daarbij ingeschreven te staan?2 reactiesReagerenbrenda A17 april 2010 om 16:08nee, dat kan niet.
Reageren
de huisartsen die op in de ziekenhuizen zitten als avond- en weekendarts, hebben allemaal een eigen praktijk.
je moet dus gewoon naar je eigen huisarts, alleen bij echt dringende gevallen kun je naar de huisartsenpost in het ziekenhuis. Die je trouwens van te voren moet bellen en uitleggen waarom het gaat.
vlgs mij kun je deze kwaal, die je dus al een tijdje hebt, wel over het weekend tillen en dus maandagochtend zo vroeg mogelijk de huisarts bellen.
Als je dan dinsdag vroeg langs kunt en meteen daarna naar de bloedprikkerij dan heb je eind vlg week de uitslag.
beterschap, BrendaKaïn18 april 2010 om 12:06Voor [u]niet-spoedeisende[/u] medische problemen ga je altijd naar de [u]eigen huisarts[/u]. De huisarts is poortwachter, wat zoveel wil zeggen als dat de huisarts in samenspraak met jou, de patiënt, bepaald welk beleid wordt gevolg.
Dus even geduld, zeker als je al lange tijd last hebt van deze klachten, en maandag even bellen. je kunt trouwens ook gewoon naar het inloopspreekuur gaan, dat kan waarschijnlijk van 08.00 uur ’s ochtends direct maandag-ochtend.
Reageren