Zoeken Vraag het forum

Huisarts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Inheems al een maand lang pijn in mijn rug en schouder wat doorstraald naar mijn nek armen en benen. Ik heb vorige week Naproxen gekregen van de huisarts. Deze heb ik 4 dagen geslikt maar de pijn werd niet minder en vanacht heb ik overgegeven. Ik heb vandaag de huis arts gebeld maar hun konden niet veel doen omdat ik een hulp telefoniste aan de telefoon had. Ze zeiden dat ik opnieuw een spiegel moest opbouwen maar dan met ibruprofen. Ik gaf aan dat ik voel dat de pijn dieper zit en dat een pijnstilling niet gaat helpen. Nu heb ik pas over een week een afspraak. Ik voel mij niet goed geholpen en alsof ze gooien met pijnstilling terwijl ik daar duidelijk niet tegen kan. Voor dit alles ben ik ook al naar de fysio geweest die gaf aan dat ze niks raars te zien zag maar het vooral spanning is. Ze wou gaan dryneedling, dit voelde voor mij niet goed.

1 reactie
    Reageren
    Peter (huisarts)

Naproxen kan , zoals alle zogenaamde NSAID’s (Ibuprofen, Naproxen, Voltaren, etc) maagklachten geven. Een ander middel zoals Tramadol heeft weer andere bijwerkingen (misselijkheid, sufheid). Ibuprofen geeft wel minder maaglast maar als je maag al geirriteerd is…

Het beste is natuurlijk naar de oorzaak te werken. Een verhoogde spierspanning in nek/ rug kan een afklemming en pijn geven van de zenuwen die vanuit de rug je lijf van gevoel voorzien.
    Een fysiotherapeut kan oefeningen geven, masseren, dry needling geven, manipulaties geven, etc.
    Er zijn nog vele andere mogelijkheden van (ook meer “alternatieve” ) therapieen zoals orthomanuele geneeskunde, chiropraxie, osteopathie, craniosacraal therapie. Die worden meestal niet vergoed.
    Zelf kun je natuurlijk zorgen dat je je spieren warm houdt, soepel (door bewegen en sporten en/of je te laten masseren) en eventueel gebruik te maken van spierolie. Een sauna kan soms ook goed doen!

Reageren
Reageer op: Huisarts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.