- Mesut26 oktober 2025 om 21:06
Ik heb ongeveer 4 weken geleden een paar keer gehad dat ik tijdens het eten iets achter bleef in mijn keel. Ik koest toen flink hoesten om een klein stukje rest eten op te hoesten. Een week hierna (dus 3 weken geleden) krijg ik ineens uit het niets heesheid. Dit duurde gelukkig heel kort een paar minuten en ging daarna gelijk weer over. Ongeveer 2 weken geleden had ik ook een aften lijkend wit zweertje. Ik had geen pijn alleen last tijdens het eten. Deze aft zat aan de linkerkant van mijn zachte gehemelte naast mijn huig. Dit ging niet over en ik ben gaan gorgelen 3x daags met zout water. Ik heb volgens mij wel teveel zout (volle theelepel, niet afgestreken op 100 ml water) gegorgeld. De witte aften is weggegaan een paar dagen daarna werd mijn gehele geheemlte rood. Weer een paar dagen daarna heb ik alleen pijn aan de rechterkant van mijn zachte gehemelte. Nu heeft het totaal 4 weken geduurd (een paar keer slikprobleem, 1x kortstondig heesheid, rood en gevoelig zachte gehemelte en daarna pijn in gehemelte erbij). Ik ben bang dat het wat ernatigs is.
4 reactiesReagerenMesut26 oktober 2025 om 21:14Nu met bijlage
ReagerenMes26 oktober 2025 om 21:20
Peter (huisarts)
27 oktober 2025 om 20:18Laat dan je bloed controleren om “iets ernstigs” uit te sluiten!
ReagerenMes27 oktober 2025 om 21:55Denkt u dat het iets ernstigs kan zijn
Reageren