Zoeken Vraag het forum

Aanhoudende keelpijn zachte gehemelte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mesut

Ik heb ongeveer 4 weken geleden een paar keer gehad dat ik tijdens het eten iets achter bleef in mijn keel. Ik koest toen flink hoesten om een klein stukje rest eten op te hoesten. Een week hierna (dus 3 weken geleden) krijg ik ineens uit het niets heesheid. Dit duurde gelukkig heel kort een paar minuten en ging daarna gelijk weer over. Ongeveer 2 weken geleden had ik ook een aften lijkend wit zweertje. Ik had geen pijn alleen last tijdens het eten. Deze aft zat aan de linkerkant van mijn zachte gehemelte naast mijn huig. Dit ging niet over en ik ben gaan gorgelen 3x daags met zout water. Ik heb volgens mij wel teveel zout (volle theelepel, niet afgestreken op 100 ml water) gegorgeld. De witte aften is weggegaan een paar dagen daarna werd mijn gehele geheemlte rood. Weer een paar dagen daarna heb ik alleen pijn aan de rechterkant van mijn zachte gehemelte. Nu heeft het totaal 4 weken geduurd (een paar keer slikprobleem, 1x kortstondig heesheid, rood en gevoelig zachte gehemelte en daarna pijn in gehemelte erbij). Ik ben bang dat het wat ernatigs is.

4 reacties
    Reageren
    Mesut

Nu met bijlage

Reageren
    Mes

Zie foto

Reageren
    Peter (huisarts)

Laat dan je bloed controleren om “iets ernstigs” uit te sluiten!

Reageren
    Mes

Denkt u dat het iets ernstigs kan zijn

Reageren
Reageer op: Aanhoudende keelpijn zachte gehemelte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.