- Anoniem6 augustus 2016 om 22:00
Ik heb tijdens mijn menstruatie ongeveilige sex gehad, ik heb de volgende dag een morning afterpil genomen, ik was trouwens gelijk niet meer ongesteld. Nu ben ik 17 dagen overtijd. Mijn menstruatie was altijd al wat later maar niet zo laat. Ik heb 4 zwangerschapstesten gedaan, maar die zeggen dat ik niet zwanger ben.
9 reactiesReagerenAnoniem6 augustus 2016 om 22:12het lijkt me onrealistisch dat je zwanger bent. nog even afwachten en anders even de dokter bellen… als ik vragen mag wanneer was je ongesteld geworden en had je sex en welke tijd zit er nu tussen? (als ik vragen mag het is anoniem)
ReagerenJohn (moderator)
6 augustus 2016 om 22:17Tijdens de menstruatie kun je niet zwanger raken, dus de MAP was niet nodig geweest.
Reageren
De MAP kan de cyclus wel wat in de war schoppen. Als je menstruatie verder uitblijft ga dan inderdaad even naar de huisarts.Anoniem7 augustus 2016 om 08:22Ik ben 22/6 voor t laatst ongesteld geworden op 25/6 heb ik onveilige sex gehad en sinds dien niet meer ongesteld geworden. Heb mij wel eens laten vertellen dat het zeker wel mogelijk is om tijdens je menstruatie zwanger te worden omdat zaadcellen t wel 7 dagen vol kunnen houden je je mogelijk alweer vruchtbaar kan zijn in die tijd.
ReagerenJohn (moderator)
7 augustus 2016 om 11:04Als 22-6 de laatste dag van de menstruatie was en je hebt op 25-6 seks gehad was dat ook niet TIJDENS de menstruatie maar erna. Dan is het een ander verhaal.
Reageren
Ga naar de huisarts en laat een bloedtest doen.Anoniem7 augustus 2016 om 11:07Ik ben altijd 5 dagen ongesteld. 22/6 geworden dus 25/6 was ik nog ongesteld, maar ga idd maar een bloedtest doen.
ReagerenAnoniem27 februari 2019 om 18:26hoi,
even een vraagje. Ik heb 9 feb. Onveilige seks gehad. Super dom want wil niet zwanger worden. Maar het is nu gebeurd en kan het niet meer terug draaien. Dus moet de gevolgen ervan accepteren. Maar weet nu niet of ik zwanger kan zijn en wanneer ik moet testen.  Heb binnen 24 uur na de seks  een MAP genomen. Ik houd mijn ongesteldheid bij in een app. Volgens die app zou ik 6 feb mijn ovulatie gehad moeten hebben. Maar dat weet je nooit zeker. Nu heb ik 14 dgn na de seks een test gedaan negatief en 17 dgn erna weer negatief. Ik ga ee komend weekend voor de zekerheid nog een doen dan zit ik op 21 dgn na de seks. Maar zou ik alsnog zwanger kunnen zijn? Ben al sinds 23 jan. Niet meer ongesteld geweest.??
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2019 om 19:01Heb je de map geen bloeding gehad?
ReagerenRoos25 juli 2020 om 09:26Ik heb in 1 cyclus 2x de MAP ingenomen, door gescheurde condooms. Tussentijds geen bloeding gehad. Nu inmiddels 7 dagen ‘overtijd’ 2 zwangerschapstesten gedaan in de afgelopen week beiden negatief. Kan het zijn dat mijn lichaam de menstruatie uitstelt, omdat ik als het ware een dubbele dosis heb gehad in relatief korte tijd.
ReagerenJohn (moderator)
25 juli 2020 om 14:57Dat zou heel goed kunnen
Reageren