Zoeken Vraag het forum

Vervroegde overgang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag allen,

Ik ben 32 jaar oud en heb drie jaar geleden te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang zal komen gezien mijn eicelreserve.

Ik heb eigenlijk bijna nooit een regelmatige cyclus gehad, maar de laatste tijd ben ik echt aan het klungelen. De ene keer ben ik hevig ongesteld en soms een paar weken. Vervolgens weer maanden niet daarna een paar dagen licht bloedverlies. Sinds een paar maanden heb ik bruin bloedverlies soms met dagen ertussen zonder. Daarna weer een dag rood bloedverlies en de volgende dag niets. Ook heb ik zeurende pijn in de onderbuik.

Ongeveer twee jaar geleden heb ik een uitstrijkje late maken en was er niets aan de hand. Ook een kijkoperatie gehad, maar dit was meer ivm kinderwens. Ook niets aan de hand.

Ik heb een afspraak met de gyn, maar dit is pas over 6 weken. Eerder kan niet. Ik heb over een paar dagen een afspraak met de huisarts. Ik maak me erg zorgen. Ik he gelezen dat dit ook symptomen zijn van baarmoeder(hals)kanker is.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt de huisarts vragen om toch al vast een nieuw uitstrijkje te maken. Dan hoef je in ieder geval geen 6 weken daarop te wachten…Maar in principe zou je dat niet verwachten als het uitstrijkje van 2 jaar geleden niets opleverde.

Reageren
    Anoniem

Tandor, is een uitstrijkje van 2 jaar niet oud?

Reageren
    John (moderator)

Dat valt nog wel mee. Als er toen niks te vinden was is dat niet lang

Reageren
Reageer op: Vervroegde overgang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.