- Anoniem23 december 2015 om 08:39
Hallo, ik ben 2 weken en 3 dagen overtijd vandaag. Normaal krijg ik mijn ms zondag als ik mijn laatste pil pak op donderdag. Nu 2 weken later heb ik ze nog steeds niet. Ik heb een test gedaan 3 dagen nadat ik overtijd was en gisteren toen ik dus meer dan 2 weken overtijd was. Ik neem zoals ik zei de pil nog. Mensen zeggen dat je dan minstens 3 weken moet wachten om te testen. Maar de enige moment dat ik zwanger geworden zou kunnen zijn is toen ik mijn pil 11uur te laat ingenomen heb in mijn 1e of 2e pilweek. Nu op een site las ik echter dat als je je pil 1 dag volledig vergeet dit niet erg is, dat je ze gewoon nog kan innemen en dat je dan niet zwanger kan worden. Hierna altijd met condoom gevreën. Toch heb ik alle kwaaltjes, misselijkheid, gespannen grote pijnlijke borsten, grote tepels raar gevoel in de onderbuik,.. Ik weet echt niet wat ik moet doen want de testen zijn steeds negatief, maar toch zijn alle andere aanwijzingen er wel.. Kan iemand mij helpen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 december 2015 om 10:43[quote]Maar de enige moment dat ik zwanger geworden zou kunnen zijn is toen ik mijn pil 11uur te laat ingenomen heb in mijn 1e of 2e pilweek. Nu op een site las ik echter dat als je je pil 1 dag volledig vergeet dit niet erg is, dat je ze gewoon nog kan innemen en dat je dan niet zwanger kan worden. [/quote] Een pil geldt pas als vergeten pil als je ze langer dan 12 uur na het gebruikelijke tijdstip inneemt. In de eerste week van de strip en de derde week van de strip kan een vergeten pil een risico geven op zwangerschap. Tijdens de tweede week niet. Testen kun je 2,5-3 weken na de seks. Het is niet erg waarschijnlijk da t je zwanger bent. Je zou naar de huisarts kunnen gaan voor een bloedtest.
ReagerenAnoniem23 december 2015 om 10:56Hallo, het leek mij ook onwaarschijnlijk, maar toch heb ik beetje schrik door al die symrensymptomen
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2015 om 11:47De klachten die je hebt kunnen worden veroorzaakt door de uitblijvende menstruatie. Het zou kunnen dat je alsnog een doorbraakbloeding gaat krijgen.
Reageren