Zoeken Vraag het forum

Onregelmatig of zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik gebruik sinds mijn 17e de pil, nu ben ik 21 ik vergat de pil soms wel maar daarnaast gebruikte ik altijd condooms. In oktober 2014 ben ik overgestapt naar de prikpil en ik ben nooit meer ongesteld geweest, nu ben ik in september 2015 gestopt en ik werd meteen weer ongesteld in de week dat ik eigelijk mijn prikpil moest nemen toen ben ik in die week de pil weer gaan gebruiken. Het rare is dat ik niet in de stopweek ongesteld werd maar de week daarna, ik ben wel altijd netjes op tijd begonnen aan de nieuwe strip maar ben ook veel pillen vergeten, wel heb ik altijd een condoom gebruikt ik ben nu helemaal gestopt met de pil. Maar ik wordt nu echter helemaal niet meer ongesteld zoals normaal mijn cyclus verschilt nu van 28 tot aan 35 dagen en dit vind ik erg vervelend omdat ik geen kinderwens heb. Is er een manier op mijn cyclus weer zo snel mogelijk regelmatig te maken want ik wil ook niet elke maand een test kopen.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is nogal een beetje gerommel geweest met pillen en prikpil….
    Wanneer ben je met de pil gestopt?

Reageren
    Anoniem

Eind oktober na mijn mentstruatie en ben in november nog ongesteld geweest. Echter kreeg ik actute pijn en niet twee dagen van te voren zoals altijd.

Reageren
    John (moderator)

Als je zo kort pas met de pil bent gestopt, kan het best wel even duren voordat je cyclus weer is hersteld. Dat noemt met ontpillen..

Reageren
    Anoniem

Zojuist is mijn menstruatie begonnen, ik heb niks gevoeld omdat ik aan de zware pijnstillers zit, afgelopen maandag is mijn verstandskies verwijderd. Moet ik nu vanaf vandaag de dagen tellen tot aan mijn volgende mentruatie om mijn cyclus te berekenen?? En bedankt ik wist niet dat er zoiets bestond als ontpillen!

Reageren
    John (moderator)

Je menstruatie is vandaag begonnen. Dat is dan ook de eerste dag van je cyclus

Reageren
Reageer op: Onregelmatig of zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.