Zoeken Vraag het forum

Vaak onregelmatig ongesteld, nu prikpil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sorry voor het vragen op dit tijdstip.

Ik heb twee maand geleden nog de gewone pil gehad, was dit een keer vergeten en na een week niet ongesteld te zijn geweest weer ongesteld.

Toen moest ik over op een ander merk waardoor ik het idee had dat ik alleen maar ongesteld was. Dan was ik het wel, dan opeens 2 dagen niet en de ochtend erna spijt krijgen dat ik geen maandverband heb blijven gebruiken.

Zo ben ik nu al 2 maand al mijn geld kwijt aan maandverband, jakkes.

Nu heb ik sinds gister de prikpil nadat ik een stopweek heb gehad. Ik dacht, dat moet wel werken. Echter merkte ik vandaag ook weer bloed. Is dit normaal 1 dag na de prikpil? Ik bloedde net 1/2 dagen niet meer.

Ik begin me af te vragen of het bloed misschien ergens anders vandaan komt. Niet ongesteldheid, maar een of andere ziekte ofzo… je weet maar nooit en ik ben nog wel zo’n paniekzaaier.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Extra info: Ik gebruik de pil ook puur voor controle over mijn ongesteldheid, niet voor anticonceptie. Ik ben 21 jaar. Maagd. Weet niet of dit nuttige info is, maar ik dacht ‘nog even snel toevoegen’.

Reageren
    John (moderator)

De prikpil geeft geen garantie op het wegblijven van onregelmatige bloedingen.
    Het is zelfs een bijwerking van de prikpil vooral tijdens de eerste 3 tot 6 maanden.
    Als dit zo blijft kun je de volgende prikpil beter eerder (na 10 weken) laten zetten i.p.v.3 maanden. dat lost het probleem vaak op.

Reageren
Reageer op: Vaak onregelmatig ongesteld, nu prikpil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.