Zoeken Vraag het forum

Menstruatiepijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nina

Hallo allemaal,

Vroeger had ik er nooit last van; menstruatiepijn. Een jaar of een paar jaar geleden begon het echter, precies weet ik dat niet. Het is er langzaam een beetje ingeslopen. In het begin kon ik het makkelijk aan, maar het lijkt wel alsof het elke keer erger wordt. Nu ben ik op een punt aangekomen waar ik op de eerste dag huilend in mijn bed lig van de pijn en er bijna van moet overgeven. Als ik dat iets eet of drink wordt de misselijkheid een stuk erger, dat probeer ik dus zoveel mogelijk te vermijden. Paracetamol (als ik het al naar binnenkrijg) helpt meestal wel om de pijn iets te verminderen, alleen moet ik dan niet teveel bewegen. Als ik dat wel doe, is het net of ik die hele paracetamol niet heb geslikt. Helaas is het niet altijd mogelijk om thuis te blijven als het weer zover is.
    Ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft om te pijn wat te verminderen. De kruik ken ik al. Verder zie ik het niet zo zitten om naar de huisarts te gaan. Het enige wat die waarschijnlijk kan doen is me de pil voorschrijven en dat wil ik niet.
    De pijn maakt me wanhopig en ik weet echt niet meer hoe ik ermee om moet gaan als het nog heftiger wordt.

Groetjes,
    Nina

2 reacties
    Reageren
    Mimi

Hallo Nina,
    Ik denk dat er niets anders opzit als naar de huisarts of gynaecoloog te gaan. Wat jij omschrijft lijkt op endometriose, maar zou ook op iets anders kunnen duiden. Neem liever geen risiko.En als jij de pil niet wilt kan jou arts jou zeker ook op andere manieren helpen.
    Veel success en sterkte
    Mimi

Reageren
    Nina

Hoi Mimi,

Bedankt voor je antwoord. 🙂
    Misschien moet ik dat dan toch maar doen, naar de huisarts gaan.. Ik haat dat altijd zo. 😛

Groetjes,
    Nina

Reageren
Reageer op: Menstruatiepijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.