- Nina1 augustus 2013 om 20:56
Hallo allemaal,
Vroeger had ik er nooit last van; menstruatiepijn. Een jaar of een paar jaar geleden begon het echter, precies weet ik dat niet. Het is er langzaam een beetje ingeslopen. In het begin kon ik het makkelijk aan, maar het lijkt wel alsof het elke keer erger wordt. Nu ben ik op een punt aangekomen waar ik op de eerste dag huilend in mijn bed lig van de pijn en er bijna van moet overgeven. Als ik dat iets eet of drink wordt de misselijkheid een stuk erger, dat probeer ik dus zoveel mogelijk te vermijden. Paracetamol (als ik het al naar binnenkrijg) helpt meestal wel om de pijn iets te verminderen, alleen moet ik dan niet teveel bewegen. Als ik dat wel doe, is het net of ik die hele paracetamol niet heb geslikt. Helaas is het niet altijd mogelijk om thuis te blijven als het weer zover is.
Ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft om te pijn wat te verminderen. De kruik ken ik al. Verder zie ik het niet zo zitten om naar de huisarts te gaan. Het enige wat die waarschijnlijk kan doen is me de pil voorschrijven en dat wil ik niet.
De pijn maakt me wanhopig en ik weet echt niet meer hoe ik ermee om moet gaan als het nog heftiger wordt.Groetjes,
Nina2 reactiesReagerenMimi1 augustus 2013 om 22:50Hallo Nina,
Reageren
Ik denk dat er niets anders opzit als naar de huisarts of gynaecoloog te gaan. Wat jij omschrijft lijkt op endometriose, maar zou ook op iets anders kunnen duiden. Neem liever geen risiko.En als jij de pil niet wilt kan jou arts jou zeker ook op andere manieren helpen.
Veel success en sterkte
MimiNina2 augustus 2013 om 17:27Hoi Mimi,
Bedankt voor je antwoord. 🙂
Misschien moet ik dat dan toch maar doen, naar de huisarts gaan.. Ik haat dat altijd zo. 😛Groetjes,
Reageren
Nina