- Kaat921 oktober 2018 om 15:04
Ik ben 26 jaar oud, vanaf mijn 10de ben ik al ongesteld.
Altijd al best veel pijn gehad, en ben toen voor de pijn aan de pil gegaan, de laatste 5 jaar zon beetje word de pijn echt ondraaglijk, en ben ook gestopt met de pil i.v.m. kinderwens
Afgelopen jaar hebben we er maar eens actie in ondernomen en de huiusarts dacht aan endometriose.
Dus zijn we doorgestuurd naar de gynaecoloog, gelijk ook verteld dat we zwanger probeerden te worden, en dus eerst daar onderzoek voor gedaan, hier kwam uit dat ik 20 procent kans heb op een natuurlijke zwangerschap, en als we wilden konden we beginnen met ivf, dat wilden we niet.Toen zijn we weer verder gegaan inwendige onderzoeken gehad en er was of endometriose gevonden of een gesprongen eiblaasje of eicel dat weet ik niet meer, waardoor ik zoveel pijn had.
Daar moest ik het meedoen.Toen ik vroeg naar het onderzoek na endometriose zeiden ze dat dat geen zin had, omdat als we het zouden weten we er toch niks mee kunnen..
Moet ik hiervoor nou naar een vrouwenkliniek?
Of moet ik het gewoon zo laten?Het enige wat ze voor kunnen schrijven waren morfinepillen.
Ik word er een beetje radeloos van.
Met de morfine pillen heb ik ze bedankt, dat is troep voor het lichaam.
Maar inmiddels moet ik naproxen, advil, aleve, ibuprofen in combinatie van 2 slikken, en soms wel 3 x per dag..1 reactieReagerenCatootje1 oktober 2018 om 16:53Naar de dokter gaan lijkt me sowieso verstandig. Pilgebruik onderdrukt je eisprong, bevordert een toestand van oestrogeendominantie, werkt verhogend op het cortisol en zorgt voor verliezen aan vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder zink.
Bij endometriose en veel andere vrouwenklachten speelt oestrogeendominantie een grote rol. Denk bij endometriose echter ook aan voedingspatroon, belasting door gifstoffen, tekorten aan voedingsstoffen enz. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied; iemand die ook verstand heeft van de hormonenboel.
NSAID’s ontregelen je hormoonhuishouding en zorgen, door irritatie van de slijmvliezen, voor tekorten aan tal van vitaminen en mineralen. Er zijn ook natuurlijke pijnstillende middelen, als PEA, MSM maar beter is het om wat aan de oorzaken te doen.
Reageren