Zoeken Vraag het forum

Ik ben nog niet ongesteld in stopweek van de pil, ben ik zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat kan best wel eens wat later zijn dan je gewend bent en zeker als je ziek bent (geweest)

Anoniem

Hi!

Ik heb een vraagje. Sinds 10 jaar slik ik al de pil, maar deze week merk ik dat er geen bloed komt gedurende de stopweek. Hiervoor heb ik doorgeslikt en ervoor nog een noodanticonceptie genomen in december. Zou het kunnen dat mijn lichaam hierdoor ontregeld is? Verder sport ik drie keer in de week met wel zwaardere gewichten en heb ik wel wat meer stress.

Wel een test gedaan, was negatief.

Reageren
    John (moderator)

Ontregelde cyclus door doorslikken en de MAP, krachtsport en stress kunnen allemaal factoren zijn

Reageren
    anoniem

Oké bedankt! Wat kan ik dan het beste doen of regelt het lichaam dit vanzelf?

Reageren
    John (moderator)

Het lichaam regelt dat vanzelf

Reageren
    de pil

hoi

ik slik de pil al zo’n 1/2 jaar en soms slik ik door en soms niet ik heb nou een stop week en zit op dag 3 normaal word ik dan ongesteld maar nu niet ik heb alleen VEILIG sex gehad dus vraag me af hoe dit kan ?

Reageren
    John (moderator)

Je menstruatie hoeft niet altijd precies op dezelfde dag te komen.

Reageren
    Anoniem

Hoi ik ben nu op de 4e dag in mijn stopweek en ik ben in mijn strip in de 3e week een pil vergeten die had ik toen in de avond genomen (ik neem mijne altijd in de ochtend stipt om 7 uur). Volgende ochtend ging me wekker weer om 7 uur voor de volgende pil, die nam ik maar ik zag dat ik op de vrijdag die van donderdag nam dus ik raakte in de stress en dacht dat ik ergens die week er nog 1 vergeten was dus ik nam er snel nog 1.
    Maar toen bleek dat ik ergens per ongeluk die van zondag al had genomen dus ik een beetje verkeerd zat met de dagen maar niet nog 1 vergeten was.
    Ik wist niet zo goed wat ik moest doen want de dag voordat ik de pil vergat had ik seks gehad met mijn vriend zonder condoom maar hij kwam niet in mij klaar.
    Ik heb daarna gewoon me strip afgemaakt en alles weer stipt om 7 uur genomen.
    Maar het is nu dag 4 van mijn stopweek en ben nogsteeds niet ongesteld heb alleen gister een beetje buikkramp gehad maar nog geen bloed.
    Ik ben nu gewoon heel erg bang dat ik zwanger ben, weet iemand wat ik moet doen?

Reageren
    Suus

Als je de bijsluiter van je pil leest, zie je dat een vergeten pil in week 3 niet van invloed is, als de voorgaande weken correct hebt geslikt.
    Correct als in geen pil vergeten.
    Je hoeft dus niks te doen, je menstruatie kan wel eens wat later zijn, zeker met het warme weer.

Reageren
Reageer op: Ik ben nog niet ongesteld in stopweek van de pil, ben ik zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.