John (moderator)
4 januari 2025 om 20:08Dat kan best wel eens wat later zijn dan je gewend bent en zeker als je ziek bent (geweest)
Anoniem1 februari 2025 om 22:35Hi!
Ik heb een vraagje. Sinds 10 jaar slik ik al de pil, maar deze week merk ik dat er geen bloed komt gedurende de stopweek. Hiervoor heb ik doorgeslikt en ervoor nog een noodanticonceptie genomen in december. Zou het kunnen dat mijn lichaam hierdoor ontregeld is? Verder sport ik drie keer in de week met wel zwaardere gewichten en heb ik wel wat meer stress.
Wel een test gedaan, was negatief.
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2025 om 11:35Ontregelde cyclus door doorslikken en de MAP, krachtsport en stress kunnen allemaal factoren zijn
Reagerenanoniem2 februari 2025 om 17:33Oké bedankt! Wat kan ik dan het beste doen of regelt het lichaam dit vanzelf?
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2025 om 20:55Het lichaam regelt dat vanzelf
Reagerende pil3 februari 2025 om 11:35hoi
ik slik de pil al zo’n 1/2 jaar en soms slik ik door en soms niet ik heb nou een stop week en zit op dag 3 normaal word ik dan ongesteld maar nu niet ik heb alleen VEILIG sex gehad dus vraag me af hoe dit kan ?
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2025 om 15:19Je menstruatie hoeft niet altijd precies op dezelfde dag te komen.
ReagerenAnoniem22 juli 2025 om 12:34Hoi ik ben nu op de 4e dag in mijn stopweek en ik ben in mijn strip in de 3e week een pil vergeten die had ik toen in de avond genomen (ik neem mijne altijd in de ochtend stipt om 7 uur). Volgende ochtend ging me wekker weer om 7 uur voor de volgende pil, die nam ik maar ik zag dat ik op de vrijdag die van donderdag nam dus ik raakte in de stress en dacht dat ik ergens die week er nog 1 vergeten was dus ik nam er snel nog 1.
Reageren
Maar toen bleek dat ik ergens per ongeluk die van zondag al had genomen dus ik een beetje verkeerd zat met de dagen maar niet nog 1 vergeten was.
Ik wist niet zo goed wat ik moest doen want de dag voordat ik de pil vergat had ik seks gehad met mijn vriend zonder condoom maar hij kwam niet in mij klaar.
Ik heb daarna gewoon me strip afgemaakt en alles weer stipt om 7 uur genomen.
Maar het is nu dag 4 van mijn stopweek en ben nogsteeds niet ongesteld heb alleen gister een beetje buikkramp gehad maar nog geen bloed.
Ik ben nu gewoon heel erg bang dat ik zwanger ben, weet iemand wat ik moet doen?Suus22 juli 2025 om 12:52Als je de bijsluiter van je pil leest, zie je dat een vergeten pil in week 3 niet van invloed is, als de voorgaande weken correct hebt geslikt.
Reageren
Correct als in geen pil vergeten.
Je hoeft dus niks te doen, je menstruatie kan wel eens wat later zijn, zeker met het warme weer.