- anoniem24 maart 2013 om 14:12
ik heb een dringende vraag
ik ben een meisje van 18 en heb nu zo al een 4 jaar mijn maandstonden. ik ben nooit regelmatig geweest al is dit het laatste jaar beter. mijn probleem echter is dat mijn regels nu uitblijven. ik had ze 2 weken geleden moeten hebben. is het mogelijk dat ik een cyclus over sla? ik kan toch onmogelijk zwanger zijn? ik ben nog maagd en heb geen seksuele contacten gahad (ook geen gefoefel ofzo). ik heb echt schrik omdat ik precies al verdikt ben enz. of is dit louter inbeelding?! ik moet wel zeggen dat ik van nature wel vaak last heb van stress. misschien is dit een verklarende factor? of moet ik toch een test doen?
alvast bedankt voor het antwoord.6 reactiesReagerenanoniem24 maart 2013 om 15:33ik heb toen ik al 2jaar lang mijn maandstonden had (ook onregelmatig toen) ook eens een cyclus overgeslagen zonder seks te hebben, geen paniek, kan gebeuren 🙂
ReagerenQuote24 maart 2013 om 15:37Goed lezen!
Ik menstrueer al een paar maanden niet meer
http://thuisarts.nl/vaginaal-bloedverlies/ik-menstrueer-al-paar-maanden-niet-meerUitblijven menstruatie: de tien meest voorkomende oorzaken
Reageren
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/81345-uitblijven-menstruatie-de-tien-meest-voorkomende-oorzaken.htmlMij24 juni 2013 om 15:52Hoi
Ik zit ergens mee, namelijk met mijn menstruatie
Ik had allang ongesteld moeten worden, maar nog steeds niet gebeurd
Mijn vorige cyclus was: 1-3, 1-4,12-5
Ik heb eind feb mijn spiraal laten verwijderen, het zit me erg dwars dat ik nog steeds niet menstrueer, wat moet ik doen, afwachten, of de HA bezoeken, mensen om me heen zeggen namelijk verschillende dingen, de ene zegt wachten, en de andere, HA raadplegen… ps, ik wil graag zwanger worden, en alle testen die ik al heb gedaan zijn negatief.
ReagerenEmma29 juni 2013 om 23:16Ben je al ongesteld geworden na het verwijderen?
ReagerendokterK30 juni 2013 om 19:01Soms duurt het een tijd voordat je cyclus weer op gang komt. De meeste huisartsen houden een half jaar aan, voordat ze de natuur een zetje geven met wat extra hormonen. Of je een half jaar niet ongesteld worden te lang vindt, kan. Dan ga je eerder naar de huisarts. Maar het komt echt vaker voor. Succes met zwanger worden, leuk! Spannend!
Reagerenanoniem30 juni 2013 om 21:16ik ben nu een maand geleden gestopt met de pil, omdat ik echt klachten had. ik ben wel gestopt na 2 maand slikken, momenteel nog geen menstruatie. maar ik maak me geen zorgen 🙂
zal vast door de ontpilling komen
Reageren