- anoniempje27 december 2012 om 00:35
Hallo,
Ik moet volgende week ongesteld worden, maar ik ga dan ook zwemmen! Ik gebruik normaal geen tampons, maar moet dat nu dus wel gaan doen.. Nu heb ik gelezen dat als je bijvoorbeeld van de glijbaan af gaat en in het water plonst dat dan het touwtje naar achter kan schieten en je de tampon er dus niet meer goed uitkrijgt! Is dit waar en kan ik hier iets tegen doen?
Groetjes5 reactiesReagerenKarin27 december 2012 om 01:27Het voordeel van tampons is dat je er juist mee kan zwemmen. Het beste kan jede eerste keer een met inbrenghuls gebruiken, dat is makkijker dan met de hand. Zorg dat de tampon die genoeg zit (ander loopt hij vol met water en dat isniet de bedoeling) en dat het touwtje naar buiten hangt. Door een glijbaan raak je geen touwtje kwijt, dus als hij erin zit en het touwtje hangt naar buiten kan je rustig je gang gaan. Mocht je ooit het touwtje kwijt zijn, dan is er nog niks aan de hand: er zijn meerdere manieren om een tampon alsnog veilig te verwijderen. Zorg wel dat je goed je handen wast voor je een tampon inbrengt en laat hem nooit langer dan 6-8 uur zitten. Veel plezier! (ik gebruik al vanaf mijn 14e tampons en ben nu 33 dus weet er wel iets van inmiddels:)
ReagerenKarin27 december 2012 om 01:30En Anoniempje, zorg ervoor dat het touwtje niet uit je bikini of zwempak hangt:)
Reagerenanoniempje27 december 2012 om 11:27Oké, bedankt!!
ReagerendokterK27 december 2012 om 13:13Nee hoor, touwtje raak je niet ‘kwijt’. Als dat wel zo zou zijn, krijg je hem alsnog wel uit, hoor. Ga maar lekker zwemmen! Vrouwen zwemmen en gaan al jaren van glijbanen af met tampons.
ReagerenLana27 december 2012 om 13:27Hai, als het de eerste keer is dat je tampons gaat gebruiken, begin dan nu alvast met oefenen met inbrengen. Sommige meisjes lukt het niet de eerste keer. Lees goed de bijsluiter door, daarin staat heel duidelijk hoe je de tampon in moet brengen. Succes.
Lana
Reageren