- Tinkelbel9 juni 2012 om 21:27
Hallo allemaal. Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken en daarom hoop ik dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven. Ik ben 17 jaar en ik ben 2 jaar geleden begonnen met afvallen. Obesitas of echt overgewicht heb ik nooit gehad, maar het was kantje boordje en ik was naar de mollige kant. Tien kilo later ben ik veel gelukkiger, zelfverzekerder en noem maar op en ik zie er goed uit. Maar mijn menstruatie blijft wel uit, al 2 jaar. Nu krijg ik ‘m zo eens in het half jaar, of als ik een poosje echt vettige dingen eet, maar voor de rest blijft hij uit. Toegegeven, er was een periode dat ik ongezond gedieet heb, maar dat is voorbij en ik heb nu een gezond gewicht en voedingspatroon. Maar mijn menstruatie blijft nog steeds uit. Volgens mijn arts moet ik me geen zorgen maken. Wanneer ik de pil neem, krijg ik ‘m wel. Volgens haar wil het niet zeggen dat je daarom onvruchtbaar bent en ik hoef me nergens zorgen over te maken. Nu heb ik gehoord van een vriendin die genezen is van anorexia dat het wel degelijk een probleem is.
Dus alsjeblieft, vertel me: zorgt dit voor problemen? Met ongezond eten heeft die niks te maken, want mijn huisarts heeft vastgesteld dat ik helemaal gezond ben.