Zoeken Vraag het forum

Vruchtbaarheidsproblemen na uitblijven menstruatie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tinkelbel

Hallo allemaal. Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken en daarom hoop ik dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven. Ik ben 17 jaar en ik ben 2 jaar geleden begonnen met afvallen. Obesitas of echt overgewicht heb ik nooit gehad, maar het was kantje boordje en ik was naar de mollige kant. Tien kilo later ben ik veel gelukkiger, zelfverzekerder en noem maar op en ik zie er goed uit. Maar mijn menstruatie blijft wel uit, al 2 jaar. Nu krijg ik ‘m zo eens in het half jaar, of als ik een poosje echt vettige dingen eet, maar voor de rest blijft hij uit. Toegegeven, er was een periode dat ik ongezond gedieet heb, maar dat is voorbij en ik heb nu een gezond gewicht en voedingspatroon. Maar mijn menstruatie blijft nog steeds uit. Volgens mijn arts moet ik me geen zorgen maken. Wanneer ik de pil neem, krijg ik ‘m wel. Volgens haar wil het niet zeggen dat je daarom onvruchtbaar bent en ik hoef me nergens zorgen over te maken. Nu heb ik gehoord van een vriendin die genezen is van anorexia dat het wel degelijk een probleem is.

Dus alsjeblieft, vertel me: zorgt dit voor problemen? Met ongezond eten heeft die niks te maken, want mijn huisarts heeft vastgesteld dat ik helemaal gezond ben.

Reageer op: Vruchtbaarheidsproblemen na uitblijven menstruatie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.