- Peet29 mei 2026 om 12:16
Goedemiddag,
Ik ben 15-05-2026 gestopt met anticonceptie pil en er was voor al die tijd niet zo veel aan de hand. Nu was het afgelopen dinsdag zo extreem warm en ben ik die dag ook extreem duizelig geworden. Nou heb ik die dag mezelf gewoon afgekoeld en rustig aan gedaan maar merk ik dat ik wel nogsteeds (vrijdag) erg zwak in me benen soms voel. Niets extreem dat ik niet meer kan lopen of doen maar gewoon heel zwak en suf. Afgelopen dagen had ik ook vlagen dat ik wat duizelig werd maar die zijn nu zo goed als weg. Heeft dit iets met elkaar te maken?2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
29 mei 2026 om 16:02Het stoppen met een anticonceptiepil geeft natuurlijk hormonale veranderingen. Het zijn vaak de veranderingen (in de cyclus, zwangerschap, overgang) die ook de lichamelijke en psychische instabiliteit geven. Dus ik kan me voorstellen dat je dan ook gevoeliger bent voor fysieke (warmte-) stress. De bloeddruk regulatie is ook een systeem wat mede bestuurd wordt door het zenuwstelsel..
Reageren
Het vraagt klaarblijkelijk een gewenningstijd van het lichaam.Peet29 mei 2026 om 19:51Goedeavond,
Bedankt voor uw reactie! Dus niet direct iets om zorgen over te maken begrijp ik. Heeft u wel enig idee hoelang dit aanhoud?? En heeft u ook tips om het te verminderen en of mee om te gaan?
Reageren