- Pientje2 september 2025 om 23:40
Goedendag,
Sinds 19 juli gestopt met de pil, 1e menstruatie was al na 2 weken. Eerste 2 dagen heel heftig daarna werd dit minder. Wat is de ervaring met de 2e menstruatie?
3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
3 september 2025 om 13:20Dat hangt af van hoe je menstruatiepatroon was voordat je met de pil startte. Als je voor het pilgebruik een heftige menstruatie had met pijn, bloedverlies, zou het goed kunnen dat dat oude patroon weer terugkomt. Als dat niet het geval was en je voor de pilstart een normale cyclus had, lijkt het mij dat de menstruatie , na een paar cycli, weer een normale duur/regelmaat moet gaan krijgen!
ReagerenPientje3 september 2025 om 13:31Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik altijd de pil heb geslikt. Op mijn 14e heb ik de morning after pil moeten slikken na mijn 1e keer intimiteit en erna ben ik direct aan de pil gegaan. Dit is onderhand al 13 jaar lang. Wat ik mij kan heugen is veel menstruatie pijn voordat ik de pil slikte, om de 3/4 weken ongesteld.
Reageren
Peter (huisarts)
4 september 2025 om 16:40Dus als je weer je “oude” patroon terug krijgt , is te overwegen om toch weer aan de pil te gaan, of een hormoonhoudens spiraaltje te laten plaatsen.
Reageren