Zoeken Vraag het forum

Al 12 dagen overtijd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anonymous

Beste dokter.nl,

Normaalgesproken menstrueer ik regelmatig en heb ik 2/3 dagen speling. Nu ben ik ineens 12 dagen overtijd voor het eerst, ik kan ook niet zwanger zijn want ik ben nu niet seksueel actief. In september 2019 ben in gestopt met de pil en sindsdien menstrueerde ik ook gewoon regelmatig meteen.

Ik heb een beetje gegoogled waaraan het zou liggen maar heb zelf niks gevonden waaraan het zou kunnen liggen bij mij. Wel zit ik veel meer thuis vanwege het corona virus nu en beweeg ik een stuk minder. Ik probeer wel gewoon te sporten weleens of een wandeling te maken. Voor de rest eet ik gewoon normaal zoals altijd en stress ik niet zover ik weet.

Nu maak ik mij druk waaraan het kan liggen nou precies omdat ik voorheen gewoon regelmatig menstrueerde. Zou het kunnen dat mijn lichaam nog aan het ontpillen is? Lijkt mij van niet aangezien ik de afgelopen 8 maanden geen last ervan heb gehad.

Heb wel soms wel echt heel kort een beetje een ongesteldheid gevoel in mijn onderbuik. Ik ben trouwens 23 jaar.

Is dit iets normaals wat een keer kan gebeuren?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes,

Anonymous

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dit kan inderdaad wel eens een keer gebeuren. Wacht je volgende menstruatie af.

Reageren
    Anonymous

Bedankt voor jullie reacties, dus het zou best ergens goed kunnen dat het ineens aan de pil ligt terwijl ik de afgelopen 8 maanden na het stoppen van de pil gewoon regelmatig heb gemenstrueerd. Dacht dat ik al klaar was met ontpillen.. Dat ik ineens er last van heb is toch wel raar?

Reageren
    John (moderator)

Niet onmogelijk, maar het kan ook zo wel eens een keer gebeuren

Reageren
    Anonymous

Fijn om dat te horen, ik raak gelijk lichtjes in paniek. Er schieten gelijk bepaalde gedachtens door mij heen zoals: Wat als ik nooit meer menstrueer of ineens niet meer vruchtbaar ben. Raak je zo angstig van!

Reageren
    John (moderator)

Geen reden om daar nou zo angstig voor te zijn.

Reageren
    uchie

Maak je niet druk, volgende maand is het weer normaal meid

Reageren
Reageer op: Al 12 dagen overtijd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.