- Anonymous1 mei 2020 om 00:22
Beste dokter.nl,
Normaalgesproken menstrueer ik regelmatig en heb ik 2/3 dagen speling. Nu ben ik ineens 12 dagen overtijd voor het eerst, ik kan ook niet zwanger zijn want ik ben nu niet seksueel actief. In september 2019 ben in gestopt met de pil en sindsdien menstrueerde ik ook gewoon regelmatig meteen.
Ik heb een beetje gegoogled waaraan het zou liggen maar heb zelf niks gevonden waaraan het zou kunnen liggen bij mij. Wel zit ik veel meer thuis vanwege het corona virus nu en beweeg ik een stuk minder. Ik probeer wel gewoon te sporten weleens of een wandeling te maken. Voor de rest eet ik gewoon normaal zoals altijd en stress ik niet zover ik weet.
Nu maak ik mij druk waaraan het kan liggen nou precies omdat ik voorheen gewoon regelmatig menstrueerde. Zou het kunnen dat mijn lichaam nog aan het ontpillen is? Lijkt mij van niet aangezien ik de afgelopen 8 maanden geen last ervan heb gehad.
Heb wel soms wel echt heel kort een beetje een ongesteldheid gevoel in mijn onderbuik. Ik ben trouwens 23 jaar.
Is dit iets normaals wat een keer kan gebeuren?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groetjes,
Anonymous
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 mei 2020 om 00:27Dit kan inderdaad wel eens een keer gebeuren. Wacht je volgende menstruatie af.
ReagerenAnonymous1 mei 2020 om 11:03Bedankt voor jullie reacties, dus het zou best ergens goed kunnen dat het ineens aan de pil ligt terwijl ik de afgelopen 8 maanden na het stoppen van de pil gewoon regelmatig heb gemenstrueerd. Dacht dat ik al klaar was met ontpillen.. Dat ik ineens er last van heb is toch wel raar?
ReagerenJohn (moderator)
1 mei 2020 om 13:01Niet onmogelijk, maar het kan ook zo wel eens een keer gebeuren
ReagerenAnonymous2 mei 2020 om 01:21Fijn om dat te horen, ik raak gelijk lichtjes in paniek. Er schieten gelijk bepaalde gedachtens door mij heen zoals: Wat als ik nooit meer menstrueer of ineens niet meer vruchtbaar ben. Raak je zo angstig van!
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2020 om 12:46Geen reden om daar nou zo angstig voor te zijn.
Reagerenuchie2 mei 2020 om 20:32Maak je niet druk, volgende maand is het weer normaal meid
Reageren