- yo16 maart 2019 om 21:20
Hoi,
Sinds mijn eerste menstruatie (toen ik 12 was), zijn mijn cyclussen al onregelmatig. Inmiddels ben ik 21. Ik heb de laatste 8 bijgehouden en deze duurden opeenvolgend: 40, 43, 57, 43, 49, 40, 32 en 63 dagen. Momenteel is het de 95e dag van de cyclus waar ik nu inzit maar ben dus nog steeds niet ongesteld. Ik heb nooit de pil geslikt en ben niet zwanger. Is deze onregelmatigheid een probleem of kan dit normaal zijn?
Ik zal waarschijnlijk over 10 jaar of zoiets nog wel ooit zwanger willen raken. Zou dit een probleem kunnen worden of is dit niet zo te zeggen? Is het aan te raden om naar de dokter te gaan aangezien mijn cyclussen zo onregelmatig zijn en ik nu op de 95e dag zit of is dit niet nodig?
Alvast bedankt
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2019 om 21:49Er zijn vrouwen die onregelmatige cycli hebben. Maar ik vind dit wel heel erg onregelmatig. Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog
Reagerenyo16 maart 2019 om 22:42Bedank voor het advies
ReagerenCatootje17 maart 2019 om 07:27Onregelmatige cyclus kan te maken hebben met insulineresistentie, oestrogeendominatie, bijnieruitputting enz. Een complementair genezer zou kunnen kijken naar je voedingspatroon, tekorten aan voedingsstoffen, hormoonhuishouding enz.
ReagerenKyra30 mei 2019 om 19:36Hey, ik ben 17 en bij mij zit er ook heel veel tijd tussen verschillende maanstonden, zelfs langer dan dat, weet je al iets meer? Dit is al zo sinds de eerste keer
Reageren