- Alias*14 mei 2018 om 22:47
Hallo, ik ben 18 jaar en heb een vraag.
Ik heb nu ruim 6 jaar mijn menstruatie en heb hier nog nooit problemen in ondervonden zelfs de kleinste bruikkramp niet. Sinds een halfjaar merk ik op dat ik de 1ste dag van mijn menstruatie zeer zeer ziek ben. Dat houdt bij mij in: flauwtes, overgeven, bij een kleine inspanning kortademig zijn, zwarte vlekken zien bij het rechtstaan, koorts, zweten, lijkwit zien als ik iets moet doen, draaierig zijn,….
Mijn cyclus is nooit rond de 28 dagen maar meer rond de 23-24 dagen en om het halfuur – 1uur moet ik mijn maandverband gaan vervangen (ik heb al de dikste soort). Eind deze week heb ik een afspraak bij de dokter maar wil graag al een mening horen.
Ik kan dit niet meer als normaal omschrijven en wat zou het kunnen zijn?Alvast bedankt!
Groetjes3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 mei 2018 om 23:29Het kunnen toch menstruatieklachten zijn
ReagerenCatootje15 mei 2018 om 07:33Je voedingspatroon kan uitmaken. Suiker en zuivel beter zoveel mogelijk vermijden. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen je hormoonhuishouding ondersteunen en pijnen en andere klachten helpen verminderen. Zoals magnesium, zink, vitamine B, D en E, omega 3 en gammalinoleenzuur.
Een korte cyclus kan te maken hebben met een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen. Had geen korte cyclus maar wel bruine afscheiding in de week voor de menstruatie, wat nu over is.
ReagerenAlias*15 mei 2018 om 18:13Bedankt voor te reageren!
Reageren