Zoeken Vraag het forum

Menstruatie klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrouw

Ik zit met een paar vragen die denk ik niet allemaal passend zijn in onderwerp.. Maar aangezien het grootste deel over mijn menstruatie gaat bedacht ik het hier te plaatsen.

Ik gebruik nu een paar jaar de anticonceptie pil. Had bijna nooit klachten rond mijn menstruatie.
    Afgelopen maand (juli) was ik 3 weken voor het eerst over tijd. Ik besloot een zwangerschaps test te doen om toch het zekere voor het onzekere uit te sluiten. Deze was, na verwacht, negatief.
    Na bijna een maand geleden mijn menstruatie te hebben verwacht dacht ik dat mijn menstruatie toch begonnen was. Deze ging gepaard met hevige buik krampen zoals ik ze nog niet kende en duurde 2 dagen. Tijdens de menstruatie had ik last van donker, bijna zwart bloed verlies. Soms ook oud, bruin gekleurd bloed. Dit heb ik meestal aan de begin periode van mijn normale menstruatie, maar dit keer geen normaal rood menstruatie bloed gezien. Ik ben weer begonnen met het slikken van mijn anticonceptie pil op de 1e dag van mijn menstruatie. Om als het ware weer ‘opnieuw’ te beginnen met de pil.
    Ik ben onlangs toch langs de huisarts gegaan. Deze raadde mij aan nog een zwangerschapstest te doen en als ik nog steeds klachten heb bij mijn volgende menstruatie, terug te komen.
    Ik heb nog een test gedaan die ook negatief was. En af en toe last van licht rood bloedverlies.

Naast mijn menstruatie klachten heb ik vaak last van wit snotterig of brokkelige afscheiding. Ik heb eerder een onschuldige candida gehad waarbij ik last had van veel jeuk en voornamelijk korrelige afscheiding. In dit geval is het dat, maar ook vloeibaar of slijmerig.
    Ook hier voor ben ik al een tijd eerder naar de huisarts geweest. Ik bleek toen een simpele schimmel infectie te hebben en heb toen een pil mee gekregen van de huisarts die ik vaginaal in moest brengen. Dit moest voor de nacht. Ik werd die nacht wakker van hevige jeuk en heb geprobeerd zo veel mogelijk resten van de pil weg te spoelen. Daarna leken mijn klachten verminderd. Maar volgens mij is het toch terugkerend.

Mijn vragen; zijn dit bekende voorkomende verschijnselen en overkomt dit iedereen wel eens? Of moet ik me misschien toch een beetje zorgen gaan maken?

1 reactie
    Reageren
    Olga

Hai, die candida klachten herken ik wel. Erg vervelend, maar sinds ik geen strings of strakke jeans meer draag, heb ik al jaren geen last meer. Wat betreft je onregelmatige cyclus, sorry, dat herken ik niet. Ik heb ook maar heel kort de pil geslikt en ben toen overgestapt op Implanon/Nexplanon. Maar wellicht dat andere forummers zich wel herkennen in jouw verhaal.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Menstruatie klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.