- Anoniem8 januari 2018 om 16:58
Hallo, ik ben een meisje van 17 en had een vraag.
Ik slik nu al een hele poos de pil zonder problemen. Sinds ik veel ben gaan sporten werd het wel iets onregelmatiger. Zo word ik het soms in de stopweek niet en de stopweek daarna 4 dagen. Heb gelezen dat veel sporten invloed hier op kan hebben dus maak me daar niet zo zorgen over.
Nu ben ik vorige stopweek gewoon ongesteld geworden en optijd begonnen met de nieuwe pilstrip. Ik zit nu in het begin van mijn derde week en heb al een klein beetje bloedverlies. Niet helderrood, maar heel licht gekleurd beetje bruin. Is dit erg? Als ik de pil goed heb geslikt dan kan ik toch geen doorbraakbloeding of iets hebben door zwangerschap?
Ik slik de pil altijd tussen half 10 en half 11 ’s avonds.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 januari 2018 om 17:16Als je de pil gebruikt kun je zeker last krijgen van een doorbraakbloeding of een tussentijdse bloeding (spotting). Zeker omdat je menstruaties ook al wat onregelmatig zijn
ReagerenAnoniem8 januari 2018 om 17:25Maar dit hoeft verder niks te maken te hebben met een zwangerschap?
Reageren
Ik heb namelijk geen pil vergeten dus zou me het niet kunnen voorstellen.. als ik na mijn stopweek optijd ben begonnen en elke avond keurig tussen half 10/half 11 mijn pil slik ben ik toch gewoon beschermd?John (moderator)
8 januari 2018 om 17:28Met een zwangerschap heeft dat niks te doen. Er is geen reden om te denken dat je zwanger bent.
Reageren