Zoeken Vraag het forum

Pilgebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Klopt het dat wanneer je de pil gebruikt en op de een of andere manier toch zwanger raakt je gewoon ongesteld kunt blijven wanneer je de pil door blijft slikken? Ik hoorde dit laatst en schrok er nogal van. Dacht namelijk altijd dat je in een volgende stopweek niet meer ongesteld kunt raken. Van het zoeken op internet wordt ik helaas ook niet veel wijzer.

Ik hoop dat u mij kunt helpen, ben erg benieuwd naar het antwoord.

Alvast bedankt.

Groetjes

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Klopt het dat wanneer je de pil gebruikt en op de een of andere manier toch zwanger raakt je gewoon ongesteld kunt blijven

Nee dat klopt niet

Reageren
    Anoniem

bedankt, ik twijfelde namelijk omdat een stopweek met pilgebruik als het ware een “nepmenstruatie” is, maar ook dat blijft dus uit als ik het goed begrijp?

Reageren
    John (moderator)

Ja ook die blijft uit.

Reageren
    anoniem

Super, bedankt.

Reageren
    Anoniem

Beste Tandor,

Sorry dat ik u weer stoor. Maar ik zie toch op verschillende sites dat wanneer je de pil gebruikt en toch zwanger bent je ook gewoon ongesteld kunt blijven in de stopweek. Voorbeeld onderstaand:

https://www.libresse.nl/mijn-menstruatie/alles-over-ongesteld-zijn/zwangerschap/kan-je-zwanger-worden-als-je-ongesteld-bent/

Kunt u misschien duidelijk verwoorden of dit wel of niet juist is? Ik begin me nu namelijk een beetje zorgen te maken.

Alvast bedankt nogmaals.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt geen menstruaties meer als je zwanger bent. Het kan wel zijn dat de eerste weken van een zwangerschap bloedingen hebt, maar dat zijn menstruaties.

Als bang bent toch zwanger te zijn, moet je een zwangerschapstest doen.

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor,

Kunt u misschien verklaren hoe het dan toch kan dat er zoveel berichten op internet en ook op dit forum staan waarbij vrouwen de pil gebruiken, zwanger raken en er laat pas achterkomen aangezien ze ongesteld blijven in de stopweek. Kloppen deze berichten dan niet of zijn dit uitzondelijke gevallen?

Reageren
    John (moderator)

De berichten zijn niet altijd helemaal volledig. Bij de pil zijn er doorgaans toch dingen mis gegaan die mensen zich niet altijd herinneren. Overgeven of diarree na het innemen van de pil bijvoorbeeld, of toch een pil vergeten…

Reageren
    Anoniem

Oké dat stelt me gerust. Bedankt voor het beantwoorden. Goed dat u mensen zo helpt!

Reageren
Reageer op: Pilgebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.