- Sl16 december 2017 om 15:32
Goedemiddag,
Ik ben een meisje van 15 jaar en menstrueer nu al ruim 3 jaar. Echter ben ik op dit forum omdat ik het gevoel heb dat er iets niet helemaal goed gaat met mijn ongesteldheid en ik hoop dat iemand hier weet wat het probleem is of mij advies kan geven over wat ik het beste kan doen.Mijn menstruatie duurt de laatste tijd meestal rond de 7 dagen (eerst was het bijna 2 weken) maar ik heb een cyclus van slechts 17 dagen. Daarnaast heb ik ongeveer halverwege (welke dag varieert elke maand) mijn cyclus één á twee dagen last van bloedingen en daarbij ook hevige krampen (ben bijna niet in staat om iets te doen zonder paracetemol) . Ook tijdens mijn normale menstruatie heb ik last van (te) hevige bloedingen, heb twee keer een menstruatie kalender bijgehouden en verlies bijna twee keer zo veel bloed dan volgens die kalender te veel is, ook heb ik erge krampen waarbij ik (bijna) niets kan doen zonder parecetemol, hiervoor slik ik nu ook teunisbloemolie het gaat wel iets beter maar nogsteeds slik ik bijna de hele dag paracetamol om toch nog iets te doen. Ook heb ik elke menstruatie de eerste paar dagen last van diarree.
Ik hoop dat iemand hier is die mij advies kan geven!!
Alvast bedankt!Sl
4 reactiesReagerenSl16 december 2017 om 15:34John (moderator)
16 december 2017 om 15:59Dat is nogal vervelend zo.
Reageren
Ik zou je toch echt aanraden om met die klachten naar de huisarts te gaan. Je hebt te veel en te lang bloedingen. Je zou daar bloedarmoede van kunnen krijgen.Sl16 december 2017 om 20:20Heel erg bedankt voor uw antwoord, ik ga binnenkort even een afspraak maken bij de huisarts!
ReagerenCatootje17 december 2017 om 14:25En langdurige menstruatie en onregelmatige cyclus kan wijzen op oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste voeding en natuurlijke middelen. Op internet genoeg hier over te vinden. Bij krampen enzo kunnen bepaalde vitaminen, mineralen en vetzuren ondersteuning bieden. Onder andere magnesium, vitamine B en D. Om het goed te laten uitzoeken zou je advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.
Reageren