Zoeken Vraag het forum

Vreemde menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dominique

Hoi,

Ik ben seksueel actief en is altijd goed gegaan met condoom (Check het altijd achteraf voor de zekerheid), verder “vrij” ik soms wel met mijn vriend als alleen hij een onderbroek aan heeft en verder geen bescherming. Hij zit er soms dus wel een beetje in maar verder komt hij niet klaar, en dus met onderbroek aan. Voor zover de achtergrondinformatie.

Ik heb altijd een goeie cyclus gehad met duidelijke klachten. Ik denk dat m’n hormonen nogal uit balans zijn sinds ik seksueel actief ben, mijn pms klachten beginnen eerder en vorige keer was mijn menstruatie erg laat en hevig. Dit keer was ik op tijd maar het bloedverlies is veeeel minder dan ik gewend ben. Het is vloeibaarder dan normaal maar wel helderrood. Ik heb nu 3 dagen bloedverlies gehad en het lijkt al te stoppen.

Mijn vraag is: wat is er aan de hand? Is dit een doorbraakbloeding? Of zijn mijn hormonen inderdaad in de war geschopt? Ik had 2 weken voor m’n menstruatie pijnlijke borsten en nu is dat weer weg. Is er toch kans op zwangerschap??

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je had toch gewoon op tijd je menstruatie en met 3 dagen bloedverlies? Dan  is er toch eigenlijk niets aan de hand… Je menstruatie kan wel eens een keer wat minder zijn dan je gewend bent. Als de condoom niet scheurt, is er geen reden om te denken dat je zwanger bent

Reageren
    Dominique

ja maar te weinig bloedverlies, dat zit me niet lekker. En er is een kleine kans dat er wel sperma in me is gekomen maar dat was niet tijdens te seks dat is goed gegaan.  Dan denk ik toch aan seks met onderbroek wat op een of andere manier mis gegaan is. Mijn cyclus was altijd zo nauwkeurig en duidelijk en nu ineens dit…

Reageren
    John (moderator)

Sperma gaat niet door stof/kleding….

Doe dan een zwangerschapstest.

Reageren
Reageer op: Vreemde menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.