Zoeken Vraag het forum

Vreemde menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lot

Goedemorgen,

Ik ben afgelopen januari gestopt met de pil omdat we graag een kindje zouden willen krijgen. We willen er niet extreem mee bezig zijn en hebben daarom gewoon sex op momenten dat we er zin in hebben en zijn niet aan het berekenen wanneer met zou moeten. We zien wel of/wanneer het gebeurt.

Doordat ik jaren lang de pil heb geslikt houd ik wel een kalender bij wanneer en hoelang ik gemiddeld ongesteld moet worden. Over het algemeen komt het aardig overeen met de dagen die se app aangeeft dus ik heb een redelijk regelmatige cyclus. Nu zijn er wel al wat dingen gebeurd die me erg opvielen.

2 maanden geleden was ik anderhalve week over tijd. Ik had regelmatig pijn in mijn buik en voelde me anders dan anders. Ik heb meerdere zwangerschapstesten gedaan maar allen waren negatief. Na anderhalve week werd ik alsnog ongesteld.
    De volgende menstruatie kwam weer precies op de dag die de app aangaf. De menstruatie was niet anders dan anders maar heeft toen wel 11 dagen geduurd.
    Vorige week woensdag was ik 4 dagen over tijd. Voor de zekerheid heb ik toen een test gedaan. Deze was negatief maar toen ik de test een uur later weg wilde gooien was er alsnog een minuscuul streepje. Ik weet dat hij dan niet meer geldig is maar het zet je toch aan het denken. Later in de middag werd ik ongesteld. Echter was deze menstruatie heel anders dan anders. Ik had 1x op een dag een vloedgolf en de rest van de dag vrijwel niks. In de nacht helemaal nooit iets. Ook had ik geen last van buikpijn(wat ik sinds ik gestopt ben met de pil standaard heb als ik ongesteld ben)
    Afgelopen maandag(dag 6) werd ik plotseling kots misselijk. Na een glaasje cola trok dit gelukkig weg maar mn buik bleef wel ietsje onrustig. Mijn menstruatie bleef hetzelfde.
    Vanmorgen(dag 8) toen ik mijn bed uit kwam en ik op de wc zat kwam er een enorme vloedgolf(blij dat ik op de wc zat) ik heb het nog nooit zo erg mee gemaakt. Sindsdien heb ik nu ook die buikpijn die ik normaal altijd had als ik ongesteld was.

Kunnen jullie mij jullie mening geven wat dit zou kunnen zijn? Is dit echt nog van het omtwennen van de pil of zou dit een miskraam geweest kunnen zijn?

Groet Lot

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een miskraam is niet erg waarschijnlijk gezien de menstruaties en de negatieve testen.  Maar je menstruatiecyclus is wel ontregeld. Het zou nog door het ontpillen kunnen komen, maar andere oorzaken zijn niet uitgesloten. Ik zou je dus willen aanraden om naar de huisarts te gaan en een verwijzing voor de gynaecoloog te vragen

Reageren
    Catootje

Pilgebruik bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook zorgt de pil voor onttrekking van nutriënten aan je lichaam, zoals zink, vitamine B, magnesium en taurine; stoffen die belangrijk zijn voor je hormonen en allerlei lichaamsprocessen.

Het kan dus zaak zijn om een en ander bij te sturen in je lichaam en tekorten aan te vullen. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en hoe je dan kan corrigeren en wat voor stoffen er belangrijk zijn voor je hormonen.

Reageren
Reageer op: Vreemde menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.