- Anoniem13 december 2017 om 14:22
Hallo,
23 tot 27 november heb ik mijn maandstonden gehad. Nu is het zo dat ik vanaf 5 december licht bruinverlies heb (cd: 13). Volgens de berekeningen heb ik mijn eisprong 10 dec gehad (cd: 18). Sinds gisteren is het bruinverlies erger geworden en is het af en toe ook rood van kleur. Ook menstruatiekrampen. Lijkt mij dat mijn menstruatie nog niet opgang gekomen is?? Wat zou dit kunnen zijn? Ps. Ik zit NIET aan de pil.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 december 2017 om 14:25Hoelang duurt je cyclus?
ReagerenAnoniem13 december 2017 om 14:33Mijn cyclus duurt gemiddeld 31 dagen. Laatste cyclus duurde 28 dagen.
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2017 om 15:08De bruine afscheiding kan nog een restant zijn van de laatste menstruatie die nog uit de baarmoeder komt. Het rode bloed dat er nu verschijnt zou een ovulatiebloeding kunnen zijn.
ReagerenDeb8313 december 2017 om 20:22Hallo,
Ik heb altijd een menstruatie van 5 dagen! Nu ben ik al 11 dagen ongesteld. Het is niet heel heftig maar verlies wel elke keer helder rood bloed en dan weer donkerbruin bloed. Ik ben nog nooit zo lang ongesteld geweest. Ik ben wel 7 weken gestopt geweest met roken en sinds 3 weken ben ik weef begonnen met roken. Ik haal van alles in mijn hoofd, bang dat ik erge ziektes heb. Dit ondat ik nog nooit zo lang ongesteld ben geweest! Wie weet wat dit kan zijn?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2017 om 20:26Het kan toch wel eens een keer voor komen. Maar 11 dagen is best wel lang. Ga dus met de klachten naar de huisarts.
ReagerenDeb8313 december 2017 om 20:30- Het kan idd een keer voorkomen maar als het nog nooit is gebeurd is dit ineens wel erg lang. Een vriendin van mij bleef ook bloeden en daarbij bleek dat ze baarmoederkanker had. Ik ben best bang dus. Ik ben heel internet al aan het afspeuren maar kan niks vinden. Morgenvroeg ga ik naar de huisarts
Catootje13 december 2017 om 20:42Zaken als bruin bloed, langdurige bloeding, onregelmatige cyclus kunnen te maken hebben met oestrogeendominantie. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en hoe je dat weer bijstuurt met de juiste voeding, xeno-oestrogenen vermijden en gebruik van natuurlijke middelen. Verder zijn voor een goede hormoonwerking allerlei vitaminen, m ineralen, vetzuren en aminozuren belangrijk, zoals lysine, magnesium, zink, vitamine B en D, gammalinoleenzuur en omega 3. Tekorten aan dit soort stoffen kan ook problemen geven. Ben zelf van het bruine bloed in de week voor de menstruatie afgekomen door een combinatie van lysine en natuurlijke progesteroncrème. Wat verder van belang kan zijn is dat bepaalde medicijnen, zoals ibuprofen, je cyclus nogal kunnen verstoren.
Reageren