- Nina12 november 2017 om 02:02
Hey…
Ik ben een vrouw van 30 en volgens de huisarts heb ik pms en er valt niks tegen te doen? Maar misschien dat er toch iemand tips heeft? Ik heb bijna elke maand voor en zelfs een week na mijn menstruatie last van amgstgevoelens en een opgejaagd gevoel ik wil er zo graag van af! Heeft er iemand tips ???
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 november 2017 om 10:06Gebruik je de pil of een andere hormonaal anticonceptiemiddel?
ReagerenCatootje12 november 2017 om 16:32Je voeding speelt een rol. Beter de snelle suikers een beetje vermijden. Verder kan je eens googlen op oestrogeendominatie. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste voeding, xeno-oestrogenen vermijden en aanvullende middelen te gebruiken. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème.
Ook kunnen allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen ondersteunen. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B C D en E, gammalinoleenzuur en omega 3. Ook kan je serotonine te laag zijn. Is ook bij te sturen met goede voeding en bepaalde supplementen.
Reageren