Pms?

Online ZorgZus

Ik ben inmiddels bijna 9 jaar samen met mijn vrouw. 4 jaar geleden hebben wij een zoontje gekregen. Daarvoor was onze relatie uitstekend. We gingen vaak samen uit eten, naar de bios leuke reizen maken. Na de geboorte is onze relatie drastisch veranderd. Het eerste jaar ging het nog wel, maar daarna werd de afstand tussen ons twee steeds groter. Ik had in het begin nog niet echt een jdee van wat het zou kunnen zijn en waardoor dit door zou kunnen komen. De relatie van ons werd slechter en slechter. Zo slecht dat ik een tijd geleden weg ben gegaan thuis. Het ging gewoon simpelweg niet meer. Ze kwam en ging. Ene moment was het perfect ander moment mocht ik niet bij haar in de buurt komen. Ik kon hier niet goed mee omgaan en ze vond het ook niet erg dat ik wegging. Na bijna 2 maanden moest jk langskomen van haar. Ze smeekte me om te komen. Opvallend was dat ze in haar menstruatie zat. Dag later was ze niet meer ongesteld en hebben we seks gehad. Ze was in een keer dolgelukkig met mij. Ik had nog steeds geen flauw benul wat dit was. Beetje bij beetje werd het weer minder en zocht ze weer meer aandacht. Ik werd er gek van. Paar maanden geleden zegt ze in een keer doodleuk: ik houd niet meer van je. Dit kwam natuurlijk als een mokerslag binnen. Dit deed zoveel pijn. Ik heb haar toen gevraagd: mag ik verder met een andere vrouw? Ze zegt ja want ik houd niet meer van jou. Ik heb vervolgens een paar weken later een meid leren kennen via de chat. Oo een gegeven moment belde ze me op. En mijn partner zag dat en is naar de douche gekomen en heeft het hele huis op stelten gezet. Ik zeg nog tegen haar waarom doe je zo? Je wil niet verder met mij. Ze zegt ja maar dat betekent niet dat je al met andere vrouwen kan gaan praten. Ze heeft me bedreigd met een mes en gedreigd om dat meisje ook aan te pakken. Op dst moment wist ik het zeker er klopt iets niet aan haar. Ik ben daarna vervolgens in contact getreden met een vriendin van haar. Die zei heb je wel eens geboord van PMS? Ik zeg nee nog noojt van gehoord. Ik ben vervolgens gaan googelen en wat voor mij zo herkenbaar is, is o.a. de twee persoonlijkheden die ik zie in een maand. Een moment is poeslief ander moment is het verschrikkelijk. Ik mocht paar weken geleden ook niet naar de sauna toen ze op vakantie was. Ze wou weten waar het was en hoe het eruit zag. Dit was in de periode net na de menstruatie. Ik heb sterk het gevoel dat haar hormaanshuisbouding totaal uit balans is. Ze zit soms ook uren lang in de kamer in het donker helemaal in haar eentje. Ze kan makkelijk gehele dagen in bed liggen. Ik heb haar dan ook gezegd dat ze hulp moet gaan zoeken en dst jk haar daarbij ga ondersteunen. Maargoed die stap voor haar is ontzettend groot. Hoe kan ik dit aanpakken? Ik dank jullie hartelijk

groet

alex

Reageer

Ze moet naar een psycholoog. Dit gaat verder dan PMS... het lijkt meer op een postnatale depressie. Stel haar voor een keuze: Hulp zoeken of stoppen

Reageer

Bedankt voor je reactie.

Dat is bet juist: ze wil niet in behandeling. Ze zegt het is klaar. Maar elke keer als ze menstrueert of als ze daar klaar mee is lijkt het een ander persoon te zijn. Dan heb we weer een keer seks. Dit is met name direct nadat ze klaar is met menstruatie. Maar na een tijd is het vooral weer afstoten en begint het gezeik weer opnieuw.

Ja ik heb gezegd dat ze hulp moet zoeken. Ik geef het nog een paar maanden dan moet ik mijn conclusies toch echt gaan trekken. Want ze zegt zovaak ik houd niet van jou. Om vervolgens paar dagen later contact te zoeken in bed.

Reageer

Kort voor of tijdens je menstruatie kunnen  emoties verhevigd zijn. Zij wel dingen die er al zitten. Het is vrij normaal als je prikkelbaar bent maar dit klinkt of ze je helemaal niet niet zitten en vooral met zichzelf in de knoop zit. Belangrijk dat ze hulp zoekt hierbij, zowel emotioneel als lichamelijk, om de hormonen in balans te brengen.

Je hebt het al te lang aangezien. Zou er met iemand in je omgeving mee praten. Dat kan het makkelijker maken om stappen te zetten.

Reageer
Reageer op: Pms?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief