Zoeken Vraag het forum

Ander bloed/zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M

Hallo, ik zit met een probleempje.
    Ik denk dat ik mezelf eigenlijk alleen maar gek maak maar ik wil het toch even kwijt.
    2 weken geleden heb ik voor het eerst seks gehad. Zonder condoom maar ik slik wel de pil. Op dat moment was ik al een maand bezig met een nieuwe pil en had ik hem voor het eerst doorgeslikt. En was net op het begin van mijn 2e strip.
    Ik maakte me op dat moment ongerust of ik niet zwanger kon worden, want ik en mijn vriend hadden het erover en door dat gesprek werd ik alleen maar zenuwachtiger.
    Nou gisteren ben ik dus ongesteld geworden, niet veel en het had een bruine kleur. Vandaag is het iets roder maar ik heb het idee dat het een ander soort bloed is. Het lijkt meer dat ik een bloedneus heb zo ziet het eruit op het wc papiertje, normaal was het wat stroperiger.
    Maak ik mezelf misschien gek of niet?
    Want toch heb ik het gevoel dat ik toch nog zwanger kan worden wat volgens mij grote onzin is..
    Groetjes

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je maakt je inderdaad zelf gek…. Aks je de pil slikt en dat goed doet zonder er een te vergeten, is er gaan reden om te denken dat je zwanger bent. Een menstruatie kan er wel eens iets anders uitzien als ze begint. Heb je nu dus dan een stopweek?

Reageren
    M

Bedankt voor het reageren!

Zit inderdaad nu in mijn stopweek, ben eerder gestopt met de 2e strip omdat ik zeker wilde weten of het goed zat en ik ongesteld zou worden!

Reageren
    John (moderator)

Om daarom te stoppen met de pil heeft eigenlijk geen zin. maar goed..  Begin wel weer op tijd met de pil.

Reageren
    M

Waarom heeft dat dan geen zin vraag ik me eigenlijk af?

Want mijn gedachte erachter was dat ik zeker zou zijn dat ik niet zwanger zou zijn, en aangezien ik de pil nog nooit had doorgeslikt vond ik het ook niet fijn en wilde ik eerder stoppen.

Reageren
    John (moderator)

Want mijn gedachte erachter was dat ik zeker zou zijn dat ik niet zwanger zou zijn  Die vlieger gaat helaas niet altijd op…

Reageren
    M

Nee niet altijd, maar in de meeste gevallen ben je niet zwanger als je ongesteld bent, lijkt me

Reageren
    John (moderator)

dat is waar.

Reageren
Reageer op: Ander bloed/zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.