- Anoniem10 juni 2018 om 19:54
Hoi,
Vorige week kwam ik erachter dat ik van mijn vorige strip (150/30 microgram) de laatste pil was vergeten.. ik heb deze dus niet meer ingenomen en heb dus een dag langer gehad tijdens mijn stopweek. Ik heb in de laatste dag van mijn stopweek onveilige seks gehad met mijn vriend (bijna 3 jaar een relatie). Ik ben dus eigenlijk een dag te laat begonnen met het nemen van mijn huidige strip. Nu heb ik vanaf de 21ste dag van mijn cyclus (28 dagen) al 3 dagen licht bruin bloed en soms wat bruine draden bij het afvegen. Het bruine bloed is heel weinig. Ik kan de hele dag met het lichtste maandverbandje doen en dan nog zit er amper tot niks in. Ook heb ik 1 keer een druppel licht rood bloed gehad. Verder heb ik last van menstruatieachtige klachten (buikpijn onderbuik en een opgeblazen gevoel), maar ik moet pas over een week ongesteld worden. Kan iemand mij helpen? Ervaringen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juni 2018 om 20:20Dat betekend dat je een pil vergeten bent, want je had een dag eerder met de nieuwe strip moeten beginnen. Dan is er wel een kleine kans op zwangerschap. Doe voor de zekerheid een zwangerschapstest
ReagerenCatootje11 juni 2018 om 08:11Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit kan op zich al allerlei klachten geven.
ReagerenAnoniem11 juni 2018 om 17:27Ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik ontzettend moe ben en nu ongeveer anderhalve week wel 1 a 2 keer per dag extra een dutje doe. Ook ben ik met vlagen licht misselijk. Ik maak me een beetje zorgen dat er, naast zwangerschap, iets anders ernstigs aan de hand is.
Reageren