Hey,
Ik heb óf op de laatste dag van de stopweek óf op de eerste dag van de nieuwe strip overgegeven, binnen 4 uur na het innemen van de pil (als het op de eerste dag van de nieuwe strip was dan). Binnen zeven dagen hebben we toen onbeschermde seks gehad. De kleine twee weken die daar op volgden heb ik ook overgegeven, maar niet binnen 4 uur na het innemen.
De maand ervoor ben ik na een tijd voor het eerst weer de pil gaan slikken. Ik heb toen de eerste pil van de strip genomen op de tweede dag van mijn menstruatie. Twee en een halve week later hebben we onbeschermde seks gehad. Ik weet bijna zeker dat dit niets uitmaakt, maar ik zet het er voor de zekerheid toch eventjes bij.
Heeft iemand enig idee of ik zwanger zou kunnen zijn?
heey meid ik denk zelf datje niet zwanger bent
de kans is er natuurlijk wel maar hij is wel klein ..
ben je er wel mee bezig denk niet he anders zou je de pil niet nemen haha..
naja ik zou jezelf niet teveel zorgen maken en gewoon even afwagten tot je ong moet worde en dan even een testje doen of zo tenzij je zwangerschapsklachte heb ja de kans is er natuurlijk altijd voor de eerste week van je pilstrip als ik het goed heb haha gr xx lin
Ik denk dat ik het met Linsey eens ben. Je hebt namelijk meer dan 7 dagen de pil geslikt voor je seks hebt gehad. Heb je al getest? De pil is namelijk ook als je hem goed slikt niet helemaal 100% betrouwbaar.
Als je zwanger bent tijdens het slikken van de pil, kun je toch nog steeds 'ongesteld' worden? Omdat het eigenlijk een nep-bloeding (onttrekkingsbloeding) is.
Ik heb nog niet getest maar ga dit binnenkort wel doen. Op welke dag van mijn strip kan ik dit het beste doen? Ik las iets over de eerste dag van je stopweek, dacht ik.
En als ik het goed begrijp is de pil niet 100% betrouwbaar ookal heb je niet overgegeven/diarree gehad/vergeten te slikken?
En als ik dus op de eerste dag van de nieuwe strip de pil heb uitgekotst, betekend dit dat ik mijn stopweek langer dan 7 dagen heb gemaakt, 8 dagen dus. Dus dan is de kans op zwangerschap toch best groot?
Ja, dus je moet nu weer eerst 7 dagen de pil sikken voordat je echt weer veilig bent. Gebruik dus een condoom als je eerder al seks wilt hebben. En als je al onbeschermde seks gehad hebt en je wilt niet zwanger worden, haal dan zo spoedig mogelijk de morning after pil! Goed dat je hiernaar vraagt en niet afwacht of op goed geluk maar wat doet!