- Svenja15 juli 2017 om 11:33
Ik had helaas een missing abortion. Door de inname van tabletten op 15.5. ben ik het kindje verloren (week 10). 31 dagen later op 14.6. heb ik dan mijn eerste menstruatie weer gekregen, daar was ik blij om want tot die tijd had ik elke dag lichte bruinverlies. Ik wil helemaal geen courtage, daar ben ik heel bang voor. Nu had ik weer ongesteld moeten worden begin juli, want mijn normale cyclus is heel kort 22-24 dagen. Intussen zijn het echter al 32 dagen. Ik ben heel onzeker nu. Is er iets mis? Iets verstopt? Ik heb ook een z-test gedaan die was negatief. Moet ik gewoon nog wat geduld hebben? Of meteen een afspraak maken. Kan ik een afspraak meteen bij de gyn. maken of moet ik eerst naar de huisarts? Als de cyclus nu langer is welke dag moet ik dan aanhouden van de eisprong?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
15 juli 2017 om 11:45Omdat je nu niet weet hoe lang je cyclus gaat duren, kun je de eisprong ook niet bepalen. Ik zou nog een paar dagen wachten, als je menstruatie dan nog steeds uitblijft, ga dan naar de huisarts en laat een bloedtest doen. Als die negatief is vraag dan een verwijzing voor de gynaecoloog als je daar niet onder behandeling bent. Als je wel nog onder behandeling bent van de gynaecoloog kun je daar rechtstreeks een afspraak maken.
Reageren