Zoeken Vraag het forum

een maand overtijd en vage klachten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anne

hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Vorig jaar mei had ik vage buikklachten en had ik spontaan bloedverlies. Met spontaan bedoel ik 3 dagen nadat ik klaar was met mijn menstruatie. Ik ben toen bij de dokter geweest een aantal keer en hier is uiteindelijk uitgekomen dat ik een prikkelbare darm syndroom (verzamelnaam voor aanhoudende buikklachten). Waarom ik spontaan bloedverlies had werd niet duidelijk. Nu meer dan een jaar later, tussentijds wel nog aanhoudende buikklachten gehad, maar mijn menstruatie verliep verder prima.

Nu ben ik een maand overtijd en niet zwanger ( getest – negatief). Nu zou ik me daar geen zorgen over maken, maar het feit dat ik op een gezond gewicht zit ( 60 kg – 172cm), geen overmatige stress heb, niet aan de pil zit, geen griep heb, gezond eet, geen medicijnen gebruik en overigens 23 ben, zie ik geen reden voor mijn menstruatie om uit te blijven. Gister een drupje bloed verloren, maar daar is het ook mee opgehouden. Ik weet niet zo goed of er misschien aanleiding is om te denken dat er wat anders aan de hand is, ik ga waarschijnlijk morgen de huisarts bellen voor een afspraak, maar vraag mij af of iemand anders een idee heeft? Tevens staat mijn buik mega bol en voel ik veel druk vanuit mijn buik komen, dit kan uiteraard verband hebben met mijn prikkelbare darm syndroom, maar ik ben bang dat er wellicht een cyste in mijn baarmoeder zit, o.i.d.

Groetjes en alvast bedankt!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Als je menstruatie verder uitblijft, ga dan inderdaad naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog.

Reageren
    Anne

Bedankt voor de reactie! het is inderdaad lastig te zeggen, maar ik hoopte dat het voor iemand wellicht bekend voorkwam. Maar ik zal inderdaad de huisarts bellen.

Reageren
Reageer op: een maand overtijd en vage klachten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.