- Anoniempje152 maart 2017 om 15:26
Hoi, ik ben 15 jaar.
Ik ben al vanaf mijn 13e ongesteld. Maar vanaf augustus 2016 ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb al geprobeerd informatie op te zoeken maar dat hielp niet heel erg. Het enige wat het zou kunnen zijn zou anorexia kunnen zijn. Maar dat had ik niet meer een jaar voor dit gedoe. Dus dat lijkt me best onwaarschijnlijk.
Ik durf niet naar mijn huisarts te gaan en mijn moeder weet het ook nog niet.
- Wat moet ik hier mee? Straks ben ik ontvruchtbaar ofzo.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 maart 2017 om 15:32Als je anorexia had, zou dat een oorzaak kunnen zijn. Ik denk wel dat het goed is om naar de huisarts te gaan. Hoe groot ben je nu en wat weeg je?
ReagerenAnoniempje152 maart 2017 om 17:09Ik ben 1.72 en ik weeg nu 53 kilo.
ReagerenJohn (moderator)
2 maart 2017 om 18:25Je hebt dan geen ondergewicht. Ik denk wel dat je er goed aan zou doen om naar de huisarts te gaan.
ReagerenAnoniem2 maart 2017 om 19:40Ja dat wist ik al. Dat bedoelde ik ook met dat ik al een anderhalf jaar van mijn anorexia af ben. Dus ik dacht dat dat niet de oorzaak kon zijn.
ReagerenJohn (moderator)
2 maart 2017 om 20:10Nee, dat zal dan ook niet direct de oorzaak zijn.
ReagerenCatootje3 maart 2017 om 07:44Het uitblijven van de menstruatie kan te maken hebben met tekorten in je lichaam of met een toestand die insulineresistentie heet, dan is de bloedsuikerspiegel ontregeld. Voor je hormonen zijn stoffen nodig als vitamine B/B12, zink, magnesium, lysine, gammalinoleenzuur, vitamine D en nog veel meer. Bij een eetstoornis heb je vaak te maken met tekorten, die niet zomaar overgaan als je weer normaal eet. Zo ben je vaak bang voor vet maar in vet zitten juist bepaalde, in vet oplosbare vitaminen. Zou je goed moeten uitzoeken wat je lichaam nodig heeft en hoe je je hormonen kan bijsturen. Zelf heb ik wel een natuurlijk spulletje voor mijn hormonen maar ik weet niet wat in jouw situatie precies nodig is.
Reageren