Zoeken Vraag het forum

Ik ben al een half jaar niet ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje15

Hoi, ik ben 15 jaar.

Ik ben al vanaf mijn 13e ongesteld. Maar vanaf augustus 2016 ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb al geprobeerd informatie op te zoeken maar dat hielp niet heel erg. Het enige wat het zou kunnen zijn zou anorexia kunnen zijn. Maar dat had ik niet meer een jaar voor dit gedoe. Dus dat lijkt me best onwaarschijnlijk.

Ik durf niet naar mijn huisarts te gaan en mijn moeder weet het ook nog niet.

1. Wat moet ik hier mee? Straks ben ik ontvruchtbaar ofzo.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je anorexia had, zou dat een oorzaak kunnen zijn. Ik denk wel dat het goed is om naar de huisarts te gaan. Hoe groot ben je nu en wat weeg je?

Reageren
    Anoniempje15

Ik ben 1.72 en ik weeg nu 53 kilo.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt dan geen ondergewicht. Ik denk wel dat je er goed aan zou doen om naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem

Ja dat wist ik al. Dat bedoelde ik ook met dat ik al een anderhalf jaar van mijn anorexia af ben. Dus ik dacht dat dat niet de oorzaak kon zijn.

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat zal dan ook niet direct de oorzaak zijn.

Reageren
    Catootje

Het uitblijven van de menstruatie kan te maken hebben met  tekorten in je lichaam of met een toestand die insulineresistentie heet, dan is de bloedsuikerspiegel ontregeld. Voor je hormonen zijn stoffen nodig als vitamine B/B12, zink, magnesium, lysine, gammalinoleenzuur, vitamine D en nog veel meer. Bij een eetstoornis heb je vaak te maken met tekorten, die niet zomaar overgaan als je weer normaal eet. Zo ben je vaak bang voor vet maar in vet zitten juist bepaalde, in vet oplosbare vitaminen. Zou je goed moeten uitzoeken wat je lichaam nodig heeft en hoe je je hormonen kan bijsturen. Zelf heb ik wel een natuurlijk spulletje voor mijn hormonen maar ik weet niet wat in jouw situatie precies nodig is.

Reageren
Reageer op: Ik ben al een half jaar niet ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.