Zoeken Vraag het forum

Al meer dan een jaar niet ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Deze vraag zal vast al een keer gesteld zijn. Maar ik ben benieuwd naar het advies in mijn specifieke situatie.

Toen ik een jaar of 15 was is mijn ongesteldheid mede door ondergewicht etc. een tijdje stil te komen liggen. Nadat het weer terug begon te komen heb ik ruim 2 jaar aan de pil gezeten tegen acne, hiermee ben gestopt toen ik de roacutanekuur bijna had afgerond (zware kuur tegen acne). Daarna ben ik een ontgiftingsdieet gaan doen. In die tijd werd ik wel ongesteld maar verloor vooral veel slijm en bloedpropjes. Ik was in september dus met de pil gestopt en tot in januari verloor ik twee keer per maand veel slijm en troep wat ik niet echt menstruatie kan noemen.
    Omdat mijn relatie uitging in die tijd heb ik het stoppen van mijn menstruatie aan stress verweten, maar inmiddels ligt het al meer dan een jaar stil. Inmiddels ben ik 21. Ik heb bloedgeprikt en alles, eet goed nu, heb amper stress, maar begin me inmiddels toch een beetje zorgen te maken. Zijn er mensen die dit herkennen? Wat raden jullie mij aan?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe is het met je gewicht nu?
    Had je of heb je een eetstoornis.

Het is goed om het toch wat beter te laten onderzoeken. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat het op het randje zat. Zelf vond ik het niet maar mijn omgeving maakte zich zorgen. Toen ik met het ontgiftingsdieet bezig was ben ik ook (teveel) afgevallen. Daarom ben ik ermee gestopt. Mijn gewicht is nu gezond. Ik weeg 61 kg en ben 175 cm lang.

Bedankt voor de tip!

Reageren
    John (moderator)

Je gewicht is in ieder geval prima. Maar het ondergewicht en het dieet kan dus wel problemen veroorzaken. Ga in ieder geval naar de gynaecoloog.

Reageren
Reageer op: Al meer dan een jaar niet ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.